06/04/2022

Àlex Arenas i Jordi Salas-Salvadó inauguren el cicle Ciència URV al territori

Els investigadors de la Universitat fan un repàs de la seva trajectòria en recerca i quines han estat les seves principals contribucions científiques

L'investigador Àlex Arenas durant la seva intervenció.

El catedràtic d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV Àlex Arenas i el catedràtic en Nutrició de la Universitat Jordi Salas-Salvadó van ser els protagonistes de la primera jornada del cicle Ciència URV al territori, que es va fer dimarts al Paranimf de la Universitat i també es va retransmetre en línia.

Arenas va fer un repàs de la seva trajectòria en el món de la recerca en física des de les diferents disciplines, des de la intel·ligència artificial aplicada a l’enginyeria química, l’anàlisi de xarxes socials o la modelització matemàtica de sistemes complexos. L’investigador va parlar també sobre com va poder aplicar la seva recerca teòrica amb l’arribada de la pandèmia, quan ell i el seu equip van dissenyar models matemàtics que permetien fer prediccions sobre l’evolució de contagis o l’ocupació de llits a les UCIs.

En la seva intervenció, el director de la Unitat de Nutrició Humana de la URV Jordi Salas-Salvadó, va explicar quines creus que són les claus per haver-se convertit en un dels científics més citats del món i també va parlar de la seva recerca, encaminada a demostrar els beneficis de la dieta mediterrània en la prevenció de la malaltia cardiovascular.

Aquesta jornada es va organitzar en el marc del 50/30 aniversari de la URV i es pot recuperar a través d’aquest enllaç.