19/11/2015

Alexandra Mestre, Eulàlia Cuartiella i Irene Martos, Premis de Recerca en Química 2015

Els guardons s'han lliurat als millors treballs de recerca d'estudiants de 3r i 4t d'ESO i de batxillerat, i tenen l'objectiu de fomentar la vocació investigadora i científica dels joves. L'Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT) i la Facultat de Química de la URV patrocinen i organitzen, respectivament, els premis, que es van atorgar dimecres, 18 de novembre

Foto de grup on surten les estudiants premiades.

El treball guanyador ha estat “Els additius alimentaris. Quan la ciència es troba amb la cuina”, d’Alexandra Mestre, del Col·legi La Salle de Reus. L’estudiant ha rebut 1.000 euros de premi i 800 per al seu centre de secundària. El segon premi ha estat pel treball “Poder antibacterià dels desodorants”, d’Eulàlia Cuartella, de l’INS La Sénia, premiat amb 600 euros per a ella i 400 per al seu centre d’ensenyament. I en tercer lloc s’ha premiat el treball de recerca “Cel·les solars de Grätzel”, d’Irena Martos, del Col·legi La Salle Tarragona, que ha rebut un premi de 300 y 200 euros, respectivament. En total, es van presentar 23 treballs de recerca.

Durant l’acte de lliurament dels XVII premi de Recerca en Química, que va tenir lloc a la Facultat de Química, també es va impartir la conferència “La Química al cinema”, a càrrec de la professora Carme Aguilar.