05/02/2024

Alumnes de secundària xinesos descobreixen el territori i la Universitat amb el Centre d’Estudis Hispànics de la URV

Són estudiants de l'escola Wycombe Abbey International

Alumnes de la Wycombe Abbey International School de Changzhou, Xina, durant la visita a la URV.

Durant els dies 31 de gener, 1 i 2 de febrer, el Centre d’Estudis Hispànics (CEH) va rebre la visita d’un grup d’estudiants xinesos de secundària de la prestigiosa Wycombe Abbey International School de Changzhou, Xina. Aquesta visita va permetre als joves l’oportunitat de contactar amb la cultura tarragonina i tenir els seus primers coneixements de la llengua castellana.

Entre les activitats que formaven part del programa, els estudiants van tenir l’oportunitat de conèixer el CRAI i el campus Catalunya acompanyats per la coordinadora de la secció de llengua i cultura xinesa del CEH, Zhu Rongrong, i les estudiants de l’assignatura de traducció del “Programa formatiu per alumnat sinoparlant”, que també els van acompanyar a la visita guiada per Tarragona. A més, els alumnes van poder experimentar de primera mà, a les classes que van rebre, les diferències metodològiques entre l’ensenyament de llengües a la Xina i a Espanya.

Els professors responsables d’acompanyar els estudiants de la Wycombe Abbey International School durant el seu viatge, Sandra Ramírez, Gonzalo Fernández i Eliza Treyson, van destacar la importància d’aquest tipus d’intercanvis culturals i educatius: “Aquestes experiències tenen un valor importantíssim a aquestes edats”, va comentar Sandra Ramírez, “no només entren en contacte amb un idioma en el seu context cultural, sinó que també obren les ments dels adolescents a noves cultures i maneres de viure i de pensar”.

Amb aquesta experiència, el Centre d´Estudis Hispànics reafirma el seu compromís amb la promoció de l´intercanvi cultural amb la Xina, que va començar fa més de 20 anys.