14/12/2023

Àngels Galiana és la nova degana de la Facultat de Ciències Jurídiques

Implementarà el pla de millora docent del centre i la Clínica Jurídica i Social i treballarà perquè l'estudiantat participi a l'aula i als òrgans de govern. Durant el mandat s'activarà el grau en Estudis en Igualtat de Gènere

Àngels Galiana, degana de la Facultat de Ciències Jurídiques.

Àngels Galiana Saura ha estat elegida degana de la Facultat de Ciències Jurídiques per la Junta de Facultat en les eleccions que s’han celebrat el 14 de desembre. Relleva en el càrrec Antoni Pigrau i Solé, que ha estat al capdavant del deganat del centre durant dos mandats consecutius, durant els quals Àngels Galiana Saura ha estat vicedegana i responsable del sistema intern de garantia de la qualitat (SIGQ) del centre.

A la nova degana l’acompanyaran Diana Marín Consarnau com a vicedegana, Elisabeth Cerrato Guri com a secretària, Aitana de la Varga Pastor com a coordinadora del grau en Dret, Catalina Jordi Amorós com a coordinadora del grau en Relacions Laborals i Recursos Humans i de la doble titulació de grau en Dret i Relacions Laborals i Recursos Humans, i M. Victòria Forns i Fernández com a coordinadora del grau en Treball Social. És la primera dona que es converteix en degana d’aquesta facultat i, també per primera vegada, l’equip deganal estarà format íntegrament per dones.

Àngels Galiana és llicenciada de la primera promoció en Dret per la URV (1996) i doctora en Dret per la mateixa Universitat (2001). Professora agregada del Departament de Dret Públic, ha impartit docència tant en grau com en màster en l’àrea de coneixement de Filosofia del Dret. Ha participat, des del 1996 fins avui en nombrosos projectes de recerca competitius europeus, estatals i autonòmics, tant a la URV com a la Universitat de València. Fruit d’aquesta participació ha desenvolupat diverses línies de recerca en l’àmbit del dret públic, especialment en tècnica legislativa, estrangeria i immigració, medi ambient i drets socials, que es reflecteixen en les seves publicacions. Forma part del grup de recerca consolidat “Territori, Ciutadania i Sostenibilitat” i és membre del consell de direcció del Centre d’Estudis en Dret Ambiental (CEDAT).

Per al proper mandat es proposa treballar en diversos eixos: en la docència, per la implementació del pla de millora que es va elaborar en el mandat anterior, on s’hi inclou una reflexió sobre les metodologies docents i l’activació del grau en Estudis en Igualtat de Gènere (prevista pel 2025/26); en la qualitat, per la renovació de la certificació del centre; en la comunicació interna i projecció externa de la Facultat, essencialment la seva dinamització, de forma que l’estudiantat participi de forma més activa a l’aula i als òrgans de govern del centre, i en la posada en marxa de la Clínica Jurídica i Social de la Facultat.

El nou equip directiu vol consolidar un model de govern que promogui el sentit de pertinença amb la Facultat, especialment amb la implicació tant de l’estudiantat com del PTGAS i del PDI, així com la transparència en la informació i en la gestió.

1. Miguel A Galiana |

Moltes felicitats un titol molt treballat.