15/10/2021

Augmenta la matrícula de grau i de màster respecte del curs passat

Els estudiants de grau són el 3% més que al curs 2020-21 i els de màster, el 6,3% més

El curs 2021-22, hi ha 12.125 estudiants de grau a la URV, en dades d’aquest 14 d’octubre. Si bé els estudiants de nou accés són el 2,5% menys que el curs anterior, la matrícula total és un 3% superior a la del curs 2020-21.

Entre els estudiants que han començat per primera vegada, hi ha els del grau en Enginyeria Matemàtica i Física, que han omplert les 20 places que s’oferien, i la doble titulació de grau d’ADE i Màrqueting, conjunta entre la URV i l’ESIC, a la qual s’han matriculat 18 estudiants entre els estudis del campus Bellissens i del campus Terres de l’Ebre.

Pel que fa als estudis de màster, tant la matrícula global com la de nou accés ha incrementat, amb dades d’aquest 14 d’octubre, ja que cal tenir en compte que la matrícula és viva. Més concretament, hi ha un 5,4% més d’estudiants que comencen un màster oficial a la URV respecte de l’any passat. En total, hi ha a la URV 1.825 estudiants matriculats als estudis de màster, el 6,3% més que el curs 2020-21. Els estudiants internacionals continuen sent una part important de la matrícula, i suposen el 30,4% del total d’estudiants de màster aquest curs.

En total, la URV ofereix 53 màsters oficials, incloses titulacions interuniversitàries: 21 en modalitat presencial; 3 en doble modalitat virtual i presencial; 12 en modalitat semipresencial; 5 en doble modalitat semipresencial i virtual i 12 en modalitat virtual. De fet, excepcionalment aquest curs algunes titulacions han adaptat part de la seva docència al model en línea.

La rectora de la URV, María José Figueras, ha fet públiques les dades de matrícula aquest divendres, coincidint amb la inauguració del curs 2021-22 i també amb el retorn al 100% de la presencialitat a les aules.

Figueras ha destacat, a més de l’inici dels nous graus, l’actualització dels espais de docència amb la posada en funcionament al llarg d’aquest curs de la nova aula de simulació al campus Terres de l’Ebre i l’espai per a estudiants Libere Colloquendi; el nou mínor en Emprenedoria Social i Objectius del Desenvolupament Sostenible, i la primera formació dual en Química de l’Estat.