23/10/2023

La URV participa en la trobada bianual de l’aliança d’universitats europees Aurora a la República Txeca

La Universitat Palacký d’Olomouc ha acollit els representants de les universitats de l’aliança Aurora per debatre sobre el futur de l’ensenyament superior i la recerca a Europa

Representants de la URV a la Biannual Autumn Meeting d’Aurora. D’esquerra a dreta: Urbano Lorenzo, vicerector de Política Científica i Projectes Interdisciplinaris; Blanca Ramírez, responsable de Comunicació de l’oficina Aurora; Lorena Tomás, directora de recerca i innovació; John G. Style, professor d’anglès; Xènia Roviralta, representant de la URV al Consell d'Estudiants d'Aurora; Avril Lombardi, tècnica del programa d’Aprenentatge-Servei; Carolina Blas, de Gabinet de Programació i Qualitat de la URV; Joan-Miquel Canals, Comissionat de Xarxes Internacionals; Núria Golobardes, coordinadora de mobilitat internacional, i Marina Vives, tècnica de COIL i internacionalització a casa.

La Universitat Rovira i Virgili ha participat activament en la Biannual Autumn Meeting d’Aurora, que ha tingut lloc a la Universitat Palacký d’Olomouc, a la República Txeca, els dies 16, 17 i 18 d’octubre. Els representants de les universitats membres de l’aliança Aurora hi han debatut sobre el futur de l’ensenyament superior a Europa amb un èmfasi especial en la sostenibilitat

El programa ha inclòs sessions plenàries, panells d’experts, debats temàtics i activitats paral·leles, que han servit per consolidar els vincles amb les universitats de l’aliança, clausurar la primera fase del projecte i avançar en els projectes comuns que s’estan duent a terme. Entre ells, s’ha signat l’acord de col·laboració en recerca, que facilitarà la cooperació entre els investigadors i la compartició dels recursos científics.

Diversos representants de l’ensenyament superior europeu, així com experts en sostenibilitat i innovació, han pres part en les diferents sessions, en les que també hi ha intervingut Marina Vives, del Centre Internacional de la URV, amb una conferència sobre COIL (aprenentatge col·laboratiu internacional en línia) per a l’educació i intercanvi cultural virtuals, i John Style, professor del Departament d’Estudis Anglesos i Alemanys de la URV i un dels principals impulsors d’Aurora en els inicis, en una taula rodona sobre els marcs de competències.

La participació activa de l’estudiantat ha estat també una nota distintiva d’aquesta edició, amb intervencions del president del Consell d’Estudiants d’Aurora, Hanuš Patera. També hi ha assistit Xènia Roviralta, representant de la URV al Consell.

El rector de la Universitat Palacký, Martin Procházka, ha inaugurat la trobada. A més de destacar que aquesta reunió s’ha volgut lligar amb les celebracions del 450è aniversari de la universitat d’Olomouc també va remarcar l’èxit de l’aliança en la seva fase pilot i el reconeixement obtingut per la Comissió Europea.

També hi ha intervingut el rector de la Universitat d’Islàndia i president de l’aliança Aurora, Jón Atli Benediktsson, qui va recordar que, al 2016, quan es va celebrar la primera reunió a Amsterdam, Aurora encara no tenia ni nom. Ara, després de quinze trobades, Benediktsson va expressar la seva emoció de celebrar aquesta edició en el marc de l’aniversari de la universitat.

El programa s’ha clausurat amb una cerimònia de comiat on s’ha fet un balanç positiu de la trobada i s’ha posat de manifest el compromís continuat de l’aliança Aurora amb l’excel·lència en l’ensenyament superior i la recerca.