02/07/2024

La doctoranda de la URV Blanca Garay guanya la fase local del concurs #HiloTesis

Un fil a X sobre el seu treball de doctorat, centrat en l’arqueobotànica, representarà la URV a la fase final d'aquest concurs organitzat per la CRUE

L’investigadora predoctoral de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES), Blanca Garay, ha estat la guanyadora de la fase local del concurs La teva Tesi Doctoral a les Xarxes Socials #HiloTesis. Amb un fil sobre la seva recerca, basada en l’arqueobotànica, Garay serà qui representarà la URV a la fase final del concurs, en la què el seu fil competirà amb els guanyadors d’una cinquantena d’universitats participants de l’Estat espanyol. Els finalistes d’aquesta fase local han estat Annalisa Valeri, Blanca Garay, Clara Milego, Dalia F. Márquez i Nicolás M. Ortiz.

L’objectiu d’aquest concurs és promoure l’activitat divulgadora entre els doctorands i doctorandes a partir d’un fil a les xarxes socials de microblogging (X, Bluesky, Mastodon, Threads) o mitjançant una galeria d’Instagram que expliqués la recerca d’una manera entenedora. El fil de Blanca Garay descriu en què consisteix la seva tesi doctoral, en la que estudia les restes vegetals —fruits, llavors, fusta— dels jaciments arqueològics de La Draga (Banyoles) i de les Coves del Fem (Ulldemolins), on vivien els primers agricultors i ramaders de la zona.

La primera quinzena de juliol es donarà a conèixer el nom de les sis persones guanyadores de la fase final, que rebran, cadascuna, un premi de 500 €. Totes aquelles persones que han participat obtindran un certificat emès per l’Escola de Doctorat que acredita la seva participació com a activitat transversal de formació.

La Unitat de Comunicació i Divulgació de la Ciència de la URV, ComCiència, i l’Escola de Doctorat de la Universitat, han convocat aquest concurs de divulgació, proposat pel grup de treball d’activitats conjuntes de la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la CRUE.