29/11/2017

Brainport Development obre portes a les pràctiques als Països Baixos

L’organització holandesa ofereix pràctiques per a estudiants graduats a les empreses de la regió de Eindhoven

Un moment de la reunió de Tinus Van de Pas amb els estudiants.

El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) va organitzar el passat 28 de novembre una trobada amb Brainport Development a la qual hi van assistir representants de les universitats catalanes, entre elles la URV amb una representant del Centre Internacional, per tal de donar a conèixer l’organització i presentar les possibilitats d’acollida d’estudiants en pràctiques.

Brainport Development és una organització de desenvolupament econòmic regional que treballa amb representants de la indústria, institucions relacionades amb el coneixement i autoritats públiques (triple hèlix) per a enfortir la regió tecnològica de Brainport Eindhoven. Gràcies a la seva innovadora i exitosa indústria High Tech Systems & Materials (HTS&M), la Regió de Brainport Eindhoven és una de les pedres angulars de l’economia holandesa i un important actor internacional. El sector HTS&M dóna feina a més de 60.000 persones i compta amb quasi 7.000 companyies en aquesta relativament petita regió (750.000 habitants). Les àrees predominants en la regió i amb més potencial per convertir-se en futurs clústers són: impressió 3D, fabricació avançada, fabricació intel·ligent, indústria 4.0, robòtica i plàstics.

El Centre Internacional centralitzarà de moment totes les demandes dels estudiants per fer pràctiques a través de Brainport Development, i ja ha enviat als professors interessats ofertes obertes per a enviar a estudiants graduats per a estades de mínim tres mesos i que poden ser finançades amb el programa Erasmus+.

A més, el passat 30 de gener la URV va rebre la visita de Tinus van de Pas, project manager de pràctiques de Brainport Development, per donar a conèixer l’organització i explorar les necessitats en els diferents àmbits d’estudi. Es va entrevistar amb els professors encarregats de pràctiques o resonsables d’ensenyaments objectiu de les pràctiques i amb estudiants interessats. També va visitar alguns laboratoris. Tornarà al maig o juny.

A la URV, els graduats potencialment interessats són els de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, la Facultat d’Enologia i la Facultat de Química, entre d’altres. Per a qualsevol consulta sobre aquest tema, us podeu posar en contacte amb el Centre Internacional de la URV.