16/09/2021

El campus virtual incorpora activitats interactives i millores útils per a l’autoaprenentatge i la ludificació

Les novetats milloren l'experiència dels estudiants i faciliten la gestió del professorat

El campus virtual de la URV presenta novetats tant pel que fa a les activitats com pel que fa a la gestió. Unes i altres permetran als estudiants millorar la seva experiència i al professorat, innovar en la docència i agilitzar les tasques diàries.

La incorporació més esperada és la de les activitats H5P, que permeten crear activitats i recursos interactius de forma senzilla i intuïtiva i que millorarà l’experiència d’aprenentatge de l’estudiant. Se n’incorporen 14 de noves amb àudio i text, imatges i vídeos interactius i d’aprenentatge ludificat, entre d’altres.

A més de les activitats H5P, també hi ha milloren en els qüestionaris, que incorporen un temporitzador flotant sempre visible per als estudiants així com l’opció per al professorat d’activar el requeriment d’un nombre màxim d’intents per considerar completada una activitat. D’aquesta manera s’avança en la millora útil per a les activitats d’autoaprenentatge i la ludificació.

Pel que fa a la gestió de l’aula virtual, s’agilitza i facilita la tasca diària del professorat amb la incorporació d’un botó específic d’edició, que evita haver de desplegar el menú de configuració. A més a més, s’incorpora una utilitat per enviar missatges a grups d’estudiants: els filtres de cerca per grups i rols específics a l’apartat de participants. I també s’ha afegit un nou visor on l’usuari hi pot destacar les activitats i recursos favorits per localitzar-los més fàcilment.

Per aquells que utilitzen l’aplicació mòbil, ara poden accedir directament al campus virtual sense les credencials, escanejant el codi QR del perfil d’usuari a la pantalla de l’ordinador.

El detall complet de les novetats es pot trobar al wiki del Moodle de la URV, i també s’ha programat formació específica per al professorat sobre tecnologies de l’aprenentatge, que el Servei de Recursos Educatius ofereix conjuntament amb l’ICE.