27/02/2017

El col·legi les Carmelites de Tarragona guanya la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

L’equip del col·legi les Carmelites de Tarragona va guanyar el del col·legi Elisabeth de Salou en la final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives que es va fer aquest dissabte a la sala de juntes del campus Catalunya. Ara s’enfrontaran amb la resta d’equips de les universitats de la Xarxa a la Universitat Pompeu Fabra del 27 al 29 d’abril, quan es farà la fase final de la competició

Un moment de la fase eliminatòria que va tenir lloc aquest divendres al campus Catalunya.

Equips d’onze instituts i col·legis de les comarques de Tarragona han participat  a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat que organitza la Xarxa Vives i que a Tarragona ha acollit i coorganitzat  la URV. La fase local va tenir lloc aquest divendres i dissabte, 24 i 25 de febrer, al campus Catalunya i l’equip guanyador va resultar el del col·legi les Carmelites, que va guanyar a la final al col·legi Elisabeth, de Salou. Els altres dos semifinalistes van ser l’IES Martí l’Humà, de Montblanc i l’IES Vidal i Barraquer, de Tarragona, que havien estat els vencedors de la fase local de l’any passat.

L’equip guanyador, format per alumnes del col·legi les Carmelites de Tarragona.

Aquest any el tema de debat ha estat “Els animals tenen drets?” i en les diferents eliminatòries tots els equips han hagut de defensar arguments a favor i en contra d’aquesta qüestió. El tema del debat serà el mateix per tota la competició, tant per a la fase local com per la final que se celebrarà a la UPF a partir del 27 d’abril amb representants de les 14 universitats participants.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual equips d’estudiants de 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de Batxillerat de la Franja de Ponent, Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Andorra, Catalunya del Nord i Sardenya debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. Organitzada per la Xarxa Vives, la Lliga s’adreça a un col·lectiu de 300.000 estudiants dels territoris de parla catalana.

L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants amb el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. Es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.

A la final hi va arribar l’equip del col·legi Elisabeth, de Salou. A la imatge, els integrants de l’equip durant una de les seves intervencions.

La participació en la competició està oberta als alumnes dels centres d’ESO i Batxillerat. A la fase local, hi ha pres part els instituts Martí i Franquès, Jaume I, Vidal i Barraquer, Fontanelles, Martí l’Humà i el Morell; i els col·legis Elisabeth, Sant Josep, Turó, La Salle i Mare de Déu del Carme. Els equips estan formats per un mínim de tres i un màxim de cinc estudiants del mateix centre educatiu, representats per un capità-tutor designat pel centre.

A la URV es va organitzat la fase eliminatòria aquest divendres a la tarda i dissabte al matí a diferents aules del campus i dissabte al matí a la sala de juntes i a la sala de vistes del campus Catalunya es van fer les semifinals i la final. La fase local de la Lliga va estar organitzada per l’Oficina d’Orientació Universitària i va comptar amb la participació de professors de la Universitat que formen part dels tribunals i que havien assessorat els participants prèviament. Ara, els guanyadors han estan convidats a seguir la final de la Lliga de Debat Universitària, que es farà aquest divendres i també continuaran rebent assessorament de professors de la Universitat per preparar-se  per la fase final.