14/03/2022

Els colors de les 12 Universitats catalanes tornen a envair el circuit de la UNIRUN

Els primers classificats de la URV són Sira Bò, en la categoria femenina, i Aleix Lago, en la masculina

Els corredors de la URV portaven la samarreta lila en l'edició de 2022 de la UNIRUN. FOTO: Jordi Play.

El colors de les 12 Universitats catalanes van tornat a envair ahir 13 de març el circuit de la UNIRUN, la cursa que va aplegar més de 5.000 corredors en el seu recorregut pel litoral de Barcelona i de Sant Adrià de Besòs. La URV hi va participar amb 168 corredors.

El podi de la prova masculina va ser per a Víctor Ortiz (14:51), de la Universitat de Barcelona; Miquel Domenech (15:02), de la Universitat de Barcelona, i Ewen Toulgoat (15.08), de la Universitat Internacional de Catalunya. El podi de la prova femenina va ser per a Oda Hove (17:09), de la Universitat Politècnica de Catalunya; Marta Castroviejo (17:21), de la Universitat Autònoma de Barcelona i guanyadora de l’any passat, i Marta Sabaté (18:41), de la Universitat de Barcelona.

Els primers classificats de la Universitat Rovira i Virgili, que defensaven la samarreta lila, van ser Sira Bò, en la categoria femenina, i Aleix Lago, en la masculina.

Aleix Lago i Sira Bò, els estudiants de la URV millor classificats de la UNIRUN 2022.

Per universitats, la Copa de Campions de la UNIRUN 2022 va tornar a la Universitat de Barcelona, amb 427 punts. La Universitat Politècnica de Catalunya, segona (760 punts), i la Universitat Pompeu Fabra, tercera (815 punts), van ocupar les altres dues places de podi. La URV va quedar a la taula mitja de la classificació, al 7è lloc, que es pot veure al web de l’UNIRUN.

La UNIRUN 2022 va ser un èxit de participació, amb més de 5.000 corredors i les inscripcions esgotades des de fa més de 10 dies. El 46.70% de les participants van ser dones, i el 71,68% eren menors de 24 anys.

Vista aèria de l’inici de l’UNIRUN 2022. FOTO: Jordi Play.

La prova va ser impulsada per l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs. La UNIRUN 2022 ha estat patrocinada per Adidas i organitzada per Gaudium Sports.