17/01/2022

Un concurs de tiktoks filològics vol despertar l’interès dels adolescents pels Estudis de Llengua i Literatura Catalanes

Se'ls repta a crear contingut d'un minut a TikTok sobre qualsevol tema relacionat amb la llengua i la literatura catalanes

El Departament de Filologia Catalana de la URV i l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes (APELLC) s’han proposat revitalitzar l’interès per la llengua i la literatura catalanes entre els adolescents perquè es plantegin cursar aquest grau a la Universitat Rovira i Virgili d’entre les diferents opcions d’estudis universitaris. Per això han impulsat un concurs de vídeos, el TikTok filològic, adreçat als alumnes d’ESO i Batxillerat.

El concurs emplaça els adolescents a ser creadors de continguts sobre llengua o literatura catalanes, documentant-se i difonent a la xarxa social de vídeos curts qualsevol tema que pugui interessar-los: el comentari d’una novel·la, la presentació d’un lloc important per a la llengua o la literatura, una reivindicació sociolingüística, etimologies curioses, anècdotes o rutes literàries, entre molts altres.

Els nois i noies que vulguin participar-hi han de gravar un vídeo d’un minut, publicar-lo al TikTok amb les etiquetes #tiktokfilologik i #estiktokat, i enviar-lo per a la valoració del jurat, tal com s’explica a les bases, que es poden consultar al web del Departament de Filologia Catalana i al de l’APELLC. Tenen temps fins al 22 d’abril. Optaran així a guanyar un mòbil valorat en 360 euros i uns auriculars sense fils valorats en 120 euros per cadascuna de les tres categories, en funció del curs que facin.

El concurs compta amb el suport de La filòloga de guàrdia, creadora de contingut i estudiant del grau en Llengua i Literatura Catalanes de la URV, que ha elaborat un vídeo adreçat als concursants amb consells i trucs per fer continguts audiovisuals per a les xarxes socials.