17/02/2020

La URV i els col·legis d’advocats de la demarcació renoven la col·laboració per impartir el Màster universitari en Advocacia

El màster habilita per presentar-se a l’examen d’Estat que dona accés a la professió d'advocat o advocada

Els responsables del Màster universitari en Advocacia.

La URV, l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Tarragona, l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Reus, i l’Il·lustre Col·legi d’Advocats i Advocades de Tortosa han renovat avui el conveni per continuar impartint el Màster universitari en Advocacia, que habilita per presentar-se a l’examen d’Estat que dona accés a la professió d’advocat o advocada.

Es consolida així la col·laboració que les quatre institucions van iniciar l’any 2012, i que ha donat bons resultats, ja que la taxa d’obtenció de l’acreditació per a l’exercici de l’advocacia dels i les estudiants d’aquest màster se situa entre les més altes de l’Estat en totes les seves edicions.

El màster, que es va començar a impartir el curs 2013-2014, proporciona una formació jurídica teòrica pràctica avançada, que permet a l‘estudiant obtenir no només l’habilitació per accedir a l’examen d’Estat, sinó també formar-se com a professional preparat i responsable amb el futur. A més, amb el programa de simultaneïtat, l’estudiant es pot especialitzar cursant, a la vegada, un altre dels màsters oficials de la Facultat de Ciències Jurídiques.

El conveni que han signat aquest divendres els responsables dels col·legis d’advocats de Tarragona, Reus i Tortosa i la URV permetrà continuar impartint el Màster universitari en Advocacia amb un equip docent preparat i compromès, format per un 40% de professorat universitari doctor, un 55% d’advocats i advocades de reconegut prestigi en exercici,  i un 5% de professionals d’altres àmbits jurídics.