12/04/2019

Un curs adreçat a estudiants, PAS i PDI forma en les maniobres de reanimació cardíaca

La supervivència d'una persona amb aturada cardíaca és tres vegades superior quan se li ha fet la reanimació

Una de les primeres edicions del curs de formació en Suport Vital Bàsic i ús de desfibril·lador automàtic.

Cada dia es produeixen 10 morts sobtades al dia a Catalunya i la intervenció d’una persona amb coneixements és vital per a la supervivència dels qui tenen una aturada cardíaca perquè la seva supervivència és tres vegades superior. Amb l’objectiu que cada vegada més persones estiguin formades en Suport Vital Bàsic i l’ús de Desfibril·lador Automàtic, el Centre de Formació i Innovació en SimulacióCentre de Formació i Innovació en Simulació de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut organitza cursos adreçats a la Comunitat URV.

Als mesos d’abril i maig es fa la tercera convocatòria d’aquest curs de 6 hores i es pot escollir entre dues edicions: el 29 i 30 d’abril, de 17:30 a 20:30 h, o el 6 i 7 de maig, de 17: 30 a 20:30 h. Les persones que superen la formació queden registrades pel Consell Català de Ressuscitació  (CCR) i reben l’acreditació.

Així, estudiants, personal docent i investigador i personal d’administració i serveis poden inscriure’s a la formació en Suport Vital Bàsic i ús de Desfibril·lador Automàtic per un import de 8 euros, ja que es tracta d’una activitat subvencionada per un acord entre la URV i el CCR. Aprendran a identificar una aturada cardiorespiratòria, posar en funcionament el Sistema Integral d’Emergències, i adquirir les habilitats necessàries per tractar una aturada cardiorespiratòria i manejar el desfibril·lador automàtic.

La inscripció a l’edició del 29 i 30 d’abril es pot fer aquí i la inscripció a l’edició del 6 i 7 de maig, aquí.