25/11/2022

David Riaño, professor del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques, ha mort

La cerimònia de comiat és aquest divendres 25 de novembre al Tanatori de Reus

David Riaño Ramos ha mort aquest 24 de novembre. Era professor titular d’Universitat de l’àrea de Llenguatges i sistemes informàtics del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques i director de Banzai, Grup de Recerca en Intel·ligència Artificial. La cerimònia de comiat serà aquest divendres 25 de novembre a les 16 h al Tanatori Mémora Reus (carrer Bèlgica, 10, Tecnoparc, Reus).

La trajectòria professional del David Riaño es va centrar en la Intel·ligència Artificial. La seva recerca abastava l’aplicació de tècniques d’anàlisi intel·ligent de dades i la representació del coneixement en medicina. Va organitzar de forma continuada el workshop internacional “Knowledge Representation for Health Care”, i va ser coeditor de la sèrie de llibres sobre “Knowledge Representation in Health Care” de Springer. Va incorporar-se a la URV l’any 1992 i va obtenir la seva plaça de Titular d’Universitat l’any 2002.

Durant l’any 2005 va ser investigador convidat del grup de recerca Stanford Medical Informatics, de la Universitat de Stanford. Va impartir la seva docència en diversos ensenyaments de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i va ser el coordinador del Màster en Intel·ligència Artificial que s’imparteix entre les universitats UPC, URV i UB.

La seva pèrdua deixa una profunda tristor a totes i tots els qui el coneixien. Se’l recordarà sempre com una persona sempre disposada a ajudar, conversar i compartir. Més enllà de la seva vàlua acadèmica, destacava en el tracte afable i proper amb companys i estudiants.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, el Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques i tota la Universitat Rovira i Virgili s’uneixen al dolor de la seva família i amics.