05/04/2016

“Dibuixant pedres”, exposició dels estudiants d’Arquitectura de la URV al Col·legi d’Arquitectes

"Trahntem Lapides MMXVI. Dibuixant pedres" és el títol de l'exposició que recopila els treballs de 150 estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura sobre patologies i rehabilitació d'edificis històrics del Pirineu i les Terres de l'Ebre, al llarg dels últims quatre anys. Es pot veure a la demarcació de Tarragona del Col·legi d'Arquitectes fins al dia 21 d'abril

Una perspectiva de l'exposició, que es pot veure fins al dia 21 d'abril.

L’exposició reuneix l’esforç d’estudi de 150 estudiants d’Arquitectura de 5è curs, de l’assignatura de Construcció VI, al llarg dels cursos 2012-13, 2013-14, 2014-15 i 2015-16. L’assignatura l’han impartit els professors Josep Lluís Ginovart (responsable), Agustí Costa i Sergio Coll.

La mostra és el resultat d’una part de la tasca docent en la formació de l’arquitecte de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV, dedicada a la patologia i rehabilitació d’edificis i que és desenvolupada a l’últim curs de la carrera. Aquesta tasca no hauria sigut possible sense la necessària col·laboració dels bisbats de la Seu d’Urgell i de Tortosa, així com també del Conselh Generau d’Aran, que han facilitat el marc i el suport d’aquesta docència.

A “Dibuixant pedres” es pot veure l’evolució dels sistemes d’aprehensió d’allò construït i de l’aprenentatge de l’observació i la representació d’aquests edificis i les seves patologies. El títol l’han encunyat inconscientment ells mateixos sobre unes pedres que són història. Però, sobretot, ells han tingut una vivència directa sobre aquests edificis, que els han transmès unes emocions i unes sensacions. Aquesta intensitat vital és la que ells representen a la nova Universitat del segle XXI.

En la inauguració va tenir lloc una conferència explicativa de l'exposició.
En la inauguració va tenir lloc una conferència explicativa de “Dibuixant pedres”.

En el marc de l’exposició va tenir lloc una conferència. Va intervenir els professors de l’assignatura Josep Lluís, Agustí Costa i Sergio Coll, i els estudiants Mónica Lopez, Anna Royo i Carles Esteve. Es va inaugurar a Tarragona el dia 10 de març i es pot veure fins al 21 d’abril.

“Dibuixant pedres” s’emmarca dins d’un àmbit de gran exposició sobre les esglésies de la Vall d’Aran, que està prevista a l’església de Sant Joan d’Arties, des del 2 de febrer fins a l’1 d’abril de 2018. Incorporarà la investigació que estan realitzant els docents d’aquesta assignatura, mitjançant el tractament massiu de dades obtingudes en cinc campanyes realitzades entre 2014-2015.