13/03/2018

Doctorands en biomedicina col·laboren en les activitats en suport a la lluita contra la diabetis

El 8 d’abril participaran en els actes de conscienciació al voltant de la caminada popular de Reus, amb una jornada de conscienciació social sobre la diabetis

D'esquerra a dreta: Anna Castillo, Jordi Cervera i Joan Miró. Foto: Ajuntament de Reus.

La caminada popular del cicle Rutes Reus d’aquest 2018 del proper 8 d’abril, -coordinada per  la Regidoria d’Esports a través de Reus Esport i Lleure- es dedicarà a conscienciar la població i a recollir fons a favor de la lluita contra la diabetis. Aquest any es farà en col·laboració amb el col·lectiu acadèmic Act4health integrat per doctorands en biomedicina implicats en la recerca sobre la malaltia i amb l’Associació de Diabètics de Catalunya. Aquesta caminada popular té l’objectiu de promoure la recollida de fons que es destinaran a aquesta entitat. “Camina per la diabetis” sortirà a les 9:00 h des de Mas Iglesias, amb un recorregut de 13 quilòmetres

Act4health l’integren un grup d’estudiants de doctorat en biomedicina d’arreu de la Unió Europea que pretén conscienciar la societat sobre els trastorns metabòlics i utilitzar les seves xarxes i canals de comunicació per ajudar les persones i col·lectius que més ho necessiten. El coordinador local d’aquesta xarxa, el doctorand de la URV.  Joan Miró, ha explicat que aquest col·lectiu el formen una xarxa de joves investigadors en ciències de la vida provinents de tot el món, que realitzen la seva tesi doctoral sobre la cromatina i el metabolisme, majoritàriament finançats per la Unió Europea a través del programa ChroMe, un projecte subvencionat per la Unió Marie Skłodowska Curie Innovative Training Network.

L’equip  Act4health inclou vuit estudiants de doctorat de sis països que treballen en universitats i institucions europees, entre les quals la Universitat Rovira i Virgili, la University of Oxford, la Ludwig-Maximilians-Universität München,  la companyia 4SC AG, l’Institut d’Investigació Josep Carreras i el centre Helmholtz Zentrum München.

D’aquesta manera, en paral·lel amb la caminada popular, el col·lectiu Act4health organitza el mateix 8 d’abril a l’Hospital Universitari de Sant Joan de Reus una jornada de conscienciació social sobre la diabetis, on investigadors, metges i pacients parlaran sobre la malaltia en una taula rodona oberta al públic en general. Aquest acte és previst que comenci després de la caminada, a partir de les 11:30 h.

La jornada té com a objectiu donar una visió global sobre les últimes novetats en recerca diabetològica, l’enfocament actual del tractament i la prevenció de la diabetis, així com consells generals sobre com portar un estil de vida saludable.  Han convidat ponents  reconeguts en la comunitat científica i mèdica, entre els quals ja han confirmat l’assistència el doctor Ramon Gomis (IDIBAPS) i el doctor Josep Jiménez-Chillaron (Sant Joan de Deu).

Recollida de fons per colònies infantils per nens i nenes amb diabetis

El col·lectiu Act4health treballa per recollir fons per donar suport a la ADC (Associació de Diabètics de Catalunya) perquè pugui continuar oferint el programa de colònies d’estiu per a nens i nenes amb diabetis. Es recullen fons de persones, institucions i patrocinadors per donar suport a la iniciativa de l’ADC, colònies d’estiu per a nens amb diabetis. La coordinadora general de l’ADC, Anna Castillo, ha explicat que aquesta associació ha estat una entitat pionera a organitzar les colònies d’estiu per a nens amb diabetis durant més de 30 anys i que mentre duren aquestes estades d’estiu un equip de professionals de la salut ensenya als nens a gestionar i conviure millor amb la malaltia, d’una manera amena i atractiva.