13/07/2021

Dos màsters de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química obtenen el segell internacional de qualitat EUR-ACE

Són el màster en Enginyeria Química i el màster en Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica

El màster en Enginyeria Química i el màster en Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica, que s’imparteixen a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química de la URV (ETSEQ) han obtingut el segell internacional de qualitat EUR-ACE, un segell de qualitat concedit per l’European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE) a les titulacions que compleixen de manera excel·lent amb les exigències professionals de l’enginyeria.

Aquest segell garanteix que els plans d’estudis, professorat, laboratoris, formació i sortides professionals dels estudis en enginyeria compleixen amb els estàndards europeus de qualitat i amb l’adequació a les necessitats dels sectors professionals. Aquest segell reconeix el valor i prestigi de les titulacions, amb una distinció europea, que entre d’altres, facilita la mobilitat acadèmica i professional dels estudiants.

En el cas del màster en Enginyeria Química el segell ha estat renovat, mentre que el màster en Enginyeria Ambiental i Sostenibilitat Energètica l’ha obtingut per primera vegada. En tots dos màsters els experts internacionals d’ASIIN han destacat que els graduats estan preparats per accedir al món laboral, on aconsegueixen posicions adequades a la seva formació en sectors industrials tan diversos com el químic, el farmacèutic o l’alimentari.

Segons aquesta avaluació, els resultats són fruit d’una sòlida formació en competències tècniques i socials en què el contacte amb el món professional té un paper rellevant. El model formatiu de les pràctiques externes i el treball final de màster que es realitzen de manera integrada en una empresa durant un quadrimestre ha estat especialment valorat pel seu impacte formatiu i com a via d’inserció laboral.

Montse Ferrando, directora de l’ETSEQ, destaca que “l’obtenció d’aquest segell suposa un reconeixement internacional al compromís de l’Escola amb el nostre model d’educació en enginyeria”. Ferrando afegeix que “l’objectiu és aconseguir el segell EUR-ACE per a tots els ensenyaments en enginyeria de grau i màster de l’ETSEQ com una via per donar visibilitat i prestigi a les nostres titulacions, promoure la internacionalització i donar a conèixer, a nivell nacional i internacional, la qualitat dels nostres titulats entre els ocupadors”.

L’obtenció dels dos reconeixements va començar amb la visita d’un comitè extern d’avaluació format per membres de l’agència de qualitat catalana, AQU Catalunya, i de l’agència de qualitat alemanya, ASIIN (Accreditation Agency for Study Programmes in Engineering, Informatics, Natural Sciences and Mathematics). L’objectiu de la visita era doble: per una part renovar l’acreditació de les titulacions i per l’altra obtenir el segell internacional de qualitat en enginyeria EUR-ACE. El procés ha finalitzat exitosament, amb l’obtenció de tots dos reconeixements.