13/10/2021

El 5è Fòrum d’Inversió CAT SUD torna el 10 de febrer i incorpora dos actes previs

El fòrum facilita la cerca de finançament per a projectes empresarials

Presentació del 5è Fòrum d'Inversió CAT SUD a l'Aula Magna de la Facultat d'Economia i Empresa.

La cinquena edició del Fòrum d’Inversió CAT SUD, l’espai de trobada entre persones emprenedores que cerquen finançament per al seu projecte empresarial i possibles inversors, tindrà lloc el proper 10 de febrer a l’edifici de Tecnoredessa de Reus. L’organitzen conjuntament la Diputació de Tarragona, l’Ajuntament de Tarragona, l’Ajuntament de Reus, l’Agència per a la competitivitat a l’empresa de la Generalitat de Catalunya (ACCIÓ) i la Universitat Rovira i Virgili. El Fòrum torna després de la suspensió de la darrera edició per motius sanitaris i incorpora dos actes previs destinats a persones emprenedores i inversores:

• 21 d’octubre de 2021. “Startups, emprendre sense diners. Per emprendre el talent és imprescindible però el capital és accessori. La metodologia Lean Startup i noves formes de finançament fan possible engegar un negoci (gairebé) sense capital inicial”. Taller teòric-pràctic destinat a empreses que necessiten inversió a càrrec d’StartSud, venture builder del sud de Catalunya que busca atreure talent i impulsar la creació de projectes digitals al territori.
  • 18 de novembre de 2021. “Descobreix les claus de la inversió en startups de la mà de dos reusencs a Califòrnia. No et quedis amb dubtes, pregunta el que vulguis”. Trobada virtual en format col·loqui amb el Josep Anton Aliagas, Tech Investement Banker, Managing Partner a DIS Capital; companyia especialitzada en l’acceleració de projectes empresarials d’alt component tecnològic i ràpid creixement, arreu del món, i l’Isaac de la Peña, General Partner at Conexo VC; venture focalitzat a la inversió en startup tecnològiques, especialment en desenvolupament de software i en sectors d’alt creixement.

Es tractaran els aspectes que més valoren els inversors a l’hora d’invertir amb una startup com ara la importància dels equips, dels tempos, de les mètriques i de les diferents variables per invertir i emprendre a casa nostra i al món.

5a edició

El Fòrum d’Inversió CAT SUD va néixer per facilitar el procés de cerca de finançament per a projectes empresarials, i d’aquesta manera potenciar l’emprenedoria al Camp de Tarragona, les Terres de l’Ebre i el Baix Penedès. A més, pretén posicionar el sud de Catalunya com un espai de lideratge per atraure talent i amb potencial per impulsar alternatives empresarials en una aposta decidida per posicionar el territori. D’aquest manera, el Fòrum aglutina esforços i ofereix una plataforma única i potent que permet oferir un punt de trobada entre noves oportunitats de negoci i potencials inversors del territori.

Les edicions anteriors acumulen 568 persones inscrites i un total de 27 projectes innovadors presentats a la fase final.

Fases de la convocatòria

La fase d’inscripció de projectes s’obrirà del 15 de novembre al 15 de desembre. Un cop seleccionats els projectes, els dies previs al Fòrum, els finalistes rebran assessorament específic i es formaran per tal de presentar el seu projecte davant dels potencials inversors i per perfeccionar les seves habilitats comunicatives.

Al llarg de la jornada del 10 de febrer es donaran a conèixer les idees de negoci que han estat seleccionades tenint en compte el seu potencial de creixement i viabilitat econòmica. Poden optar-hi tots aquells projectes constituïts en els darrers 5 anys i amb seu social a Catalunya.