19/04/2023

El Banc Santander ha destinat 410.000 euros en ajudes a l’estudiantat i la comunitat de la URV

La Universitat i el Banc Santander s’han reunit per fer balanç del conveni que l’any 2022 va ajudar a més de 100 persones a accedir als estudis de grau i màster, a dur a terme programes de pràctiques extracurriculars i a finançar contractes de personal investigador en formació

La comissió de seguiment del conveni de col·laboració entre el Banc Santander i la Universitat Rovira i Virgili s’ha reunit per fer balanç de les activitats dutes a terme l’any 2022, amb la perspectiva de renovar-lo per continuar “construint futur”. L’any passat, el Banc Santander va destinar 410.000 € a programes d’ajuts que van servir per facilitar l’accés a la universitat a persones amb dificultats econòmiques, per premiar estudiants amb expedients destacats i per finançar contractes predoctorals de recerca. També van permetre finançar  un programa de pràctiques destinat a estudiants de grau i màster i augmentar el nombre de beques  d’emprenedoria.

A més d’oferir suport per desenvolupar l’aplicació mòbil de la URV, l’entitat bancaria també es va encarregar fins a desembre de 2022 d’emetre els carnets que utilitza la comunitat universitària per accedir a serveis com el CRAI, l’aparcament, despatxos i aules. Només el 2022, se’n van fer 5.355 unitats. Destacant alguns resultats del conveni, durant l’any passat, fins a 55 persones van poder beneficiar-se de les ajudes extraordinàries de matrícula per a estudiants amb dificultats econòmiques, en part gràcies al mecenatge del Santander. D’altra banda, sis estudiants amb expedients acadèmics brillants van ser reconeguts i recompensats amb una dotació econòmica.

Pel que fa a l’àmbit de la recerca, setze investigadors predoctorals van seguir rebent finançament en el context del Programa Martí i Franquès de contractació de personal investigador predoctoral en formació (PIPF). El conveni de col·laboració també ha ajudat a 28 estudiants de grau i màster de la URV a dur a terme estades de pràctiques, d’una duració màxima de 10 mesos. Finalment, a través de la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses, s’ha pogut becar a 5 persones per matricular-se al Màster d’Emprenedoria i Innovació de la URV.

El conveni de col·laboració entre el Banc Santander i la URV també inclou una sèrie d’avantatges renovats per a personal docent i investigador i personal d’administració i serveis de la Universitat que podeu consultar a la pàgina web de l’entitat.