26/10/2023

El Campus Terres de l’Ebre de la URV assoleix les xifres més altes de la seva història en noves matrícules i en estudiantat

Aquest curs 2023-24 el campus tindrà 252 estudiants de nou accés i un alumnat total de 853 persones, els més nombrosos des de la seva creació l’any 2010

Aquesta tarda el Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV) ha inaugurat el curs acadèmic 2023-24. Hi ha participat Juan Antonio Duro, vicerector d’Economia, Infraestructures i Relacions Institucionals de la URV; Xavier Farré, director del Campus Terres de l’Ebre de la URV: i Jordi Jordan, alcalde de Tortosa. Un acte en el qual s’han donat a conèixer les xifres de matrícula de nou accés i el total d’estudiants que, en ambdós casos creixen i se situen com els més alts de la història del campus: 252 alumnes de nou accés i un comput total de 853 estudiants.

Xavier Farré, director del Campus Terres de l’Ebre de la URV, ha puntualitzat que el creixement respecte a cursos anteriors és petit —el curs 2022-23 hi va haver 844 estudiants i el 2021-22, n’hi va haver 820— però ha posat en relleu l’evolució positiva dels darrers anys, ja que el campus ha omplert les places dels sis ensenyaments que s’hi poden cursar. En aquesta línia Farré ha explicat que “la implantació de nous graus sempre depèn de tres requisits: la demanda d’estudiants, les sortides professionals i la disponibilitat de professionals per a impartir-los”.

Pel que fa a la distribució de l’estudiantat, hi ha 366 alumnes als graus d’educació (Grau d’Educació Infantil, Grau d’Educació Primària i doble grau), 306 al Grau d’Infermeria i 181 als graus d’empresa (Grau d’Administració i Direcció d’Empreses i Doble grau d’Administració i Direcció d’Empreses i Màrqueting). Si es mira la procedència, el 50,66% dels estudiants del campus són de fora de les Terres de l’Ebre. En algun cas, com infermeria, destaca l’elevat nombre d’alumnes del País Valencià i de la resta de l’Estat espanyol.

Per la seva banda, Juan Antonio Duro, vicerector d’Economia, Infraestructures i Relacions Institucionals de la URV, ha posat èmfasi en la posició destacada de la URV en els rànquings de qualitat universitària. A més “la universitat ha apostat pel creixement progressiu del Campus Terres de l’Ebre, vinculat a les projeccions demogràfiques que els propers anys preveuen un augment de població fins a la xifra 200.000 habitants a les quatre comarques del sud del país” ha afegit Duro.

Més enllà de les xifres d’estudiants, Xavier Farré ha subratllat “la vitalitat de l’activitat del campus en col·laboració amb agents del territori, com la participació en la Taula per a la Formació Professional, i en activitats de divulgació, com la celebració de la I Nit Europea de la Recerca a Tortosa el mes de setembre en la qual van participar més de quatre-cents xiquets i xiquetes”.

En termes d’innovació, el director del campus, ha destacat la creació de la Càtedra d’Innovació i Simulació en Salut de les Terres de l’Ebre (CISTE) que té per objectiu generar i socialitzar coneixement, així com l’Aula Idees, espai d’innovació pedagògica per formar els futurs docents inaugurat l’any 2021.

Durant la presentació també  Farré ha posat en relleu l’aposta per la sostenibilitat i eficiència energètica amb “la instal·lació d’un punt de recarrega de bicicletes i patinets elèctrics” que és una prova pilot que s’ha implementat a tots els campus de la URV. A més, “s’han instal·lat plaques fotovoltaiques a la coberta de l’edifici del campus per disminuir el consum elèctric”.

Durant l’acte, els assistents han pogut gaudir del recital “Federico García Lorca: a viva voz” de l’associació cultural Lorquianas. La inauguració del curs ha acabat amb una copa de vi de benvinguda.

La URV també bat rècord d’alumnat en xifres generals en tots el campus

Més estudiants que mai omplen els campus de la URV. Aquest curs 2023-24 fins a 12.664 estudiants de grau (el 2,6% més que fa un any) i 2.171 de màster (l’1,8% més), xifres de matrícula que superen les de tots els anys precedents des que es va crear la Universitat, segons dades extretes el 17 d’octubre de 2023.

3.437 estudiants han començat els estudis de grau aquest curs, un 2% més que el curs 2022-23, dels quals, un 65% han accedit a la Universitat a través de la Prova d’Accés a la Universitat i un 15% dels cicles formatius de grau superior.

En quant a procedència, més de la meitat de l’estudiantat dels graus i dobles graus que ofereix la URV (el 63%) és de la demarcació de Tarragona, mentre que el 17% prové de la resta de Catalunya; gairebé el 12% és de la resta de l’Estat espanyol, i un 8% és internacional.

Pel que fa als estudis de màster, a la URV hi ha 2.171 estudiants; són l’1,8% més que el curs passat, quan es va superar per primer cop la xifra de 2.000 estudiants de màster. Tres de cada deu són internacionals, que provenen d’Amèrica (43%), Europa (25%), Àsia (20%) i Àfrica (11%).