12/09/2024

El Centre de Ciències Òmiques abordarà la funció de la microbiota en els estudis nutricionals, clínics i ambientals

Ja estan obertes les inscripcions al simposi que aquesta unitat mixta de la URV i el centre tecnològic Eurecat organitzarà a l'octubre per donar una visió integral sobre la comprensió de la microbiota i el seu paper en la salut, les intervencions nutricionals i el medi ambient

Centre de Ciències Òmiques.

La segona edició del Simposi del Centre de Ciències Òmiques, una unitat mixta de la Universitat Rovira i Virgili i el centre tecnològic Eurecat abordarà els últims avenços en la comprensió de la microbiota i el seu paper en els estudis clínics en diversos àmbits de la salut, les intervencions nutricionals i el medi ambient amb experts del món acadèmic i de la indústria, el proper mes d’octubre a Reus. El simposi, que tindrà lloc el 18 d’octubre, proporcionarà una visió integral del paper de la microbiota en diversos contextos i presentarà l’aplicació de tecnologies i tècniques innovadores en relació amb la genòmica, la transcriptòmica, la proteòmica i la metabolòmica, en la recerca biotecnològica, biomèdica i ambiental.

La microbiota és un component “fonamental en la comprensió i la millora de la salut humana, la nutrició i el medi ambient. La microbiota intestinal influeix en la digestió, l’absorció i el metabolisme dels nutrients, i s’ha demostrat que una microbiota equilibrada pot contribuir a la prevenció de malalties metabòliques com l’obesitat i la diabetis, però també està relacionada amb trastorns autoimmunitaris i amb malalties mentals”, destaca la directora tècnica del Centre de Ciències Òmiques, Núria Canela.

A més, en el context ambiental, “la microbiota de diferents ecosistemes, com el sòl i l’aigua, juga un paper essencial en els cicles biogeoquímics, la degradació de contaminants i la promoció de la salut de plantes i animals”, explica Núria Canela.

En concret, la sessió sobre la microbiota en estudis nutricionals del simposi comptarà amb la participació de Laboratorios Ordesa, la Universitat Rovira i Virgili i el Centre de Ciències Òmiques, i el paper de la microbiota en la clínica s’analitzarà amb experts i projectes de Perseus Biomics, l’Institut d’Investigació Sanitaria Pere Virgili i el Vall d’Hebron Institut de Recerca. D’altra banda, la Universidade do Minho, la Universitat de Barcelona i Nobobiom presentaran els casos de la sessió sobre microbiota ambiental.

El simposi comptarà també amb una visita a les instal·lacions a Reus del Centre de Ciències Òmiques, node de la Infraestructura Cientificotècnica Singular OmicsTech.

Inscripcions obertes per assistir al segon Simposi del COS

Les inscripcions per a assistir al segon Simposi del COS, que se celebrarà el 18 d’octubre de les 9 a les 18 hores a l’Aula Magna de la Facultat d’Econòmiques del Campus Bellisens de la URV a Reus, estan obertes per a persones expertes i públic general.

L’esdeveniment, que també es podrà seguir en línia, comptarà amb un espai específic per a la presentació de pòsters de projectes innovadors i se seleccionaran els treballs més rellevants per a presentacions orals breus. El registre per a la presentació de pòsters està obert fins al 13 de setembre.

Subscriu-te als butlletins de la URV