10/06/2015
El Consell Social de la URV entrega els premis a la Qualitat Docent 2015
El president del Consell Social, Joan Pedrerol, ha lliurat els premis a la Qualitat Docent el dimecres, 10 de juny als professors del grau d'Enginyeria Mecànica de l'ETSEQ, en modalitat col·lectiva, i a Jordi Andreu, professor de la Facultat d'Economia i Empresa, en modalitat individual. Els projectes guardonats opten en nom de la URV als premis Vicens Vives que atorga la Generalitat de Catalunya
El president del Consell Social, Joan Pedrerol, ha lliurat els premis a la Qualitat Docent el dimecres, 10 de juny als professors del grau d'Enginyeria Mecànica de l'ETSEQ, en modalitat col·lectiva, i a Jordi Andreu, professor de la Facultat d'Economia i Empresa, en modalitat individual. Els projectes guardonats opten en nom de la URV als premis Vicens Vives que atorga la Generalitat de Catalunya
En l’acte d’entrega dels premis a la Qualitat Docent, el president del Consell Social, Joan Pedrerol, ha destacat que fa 15 anys que es convoquen i que amb aquests guardons “el Consell Social vol acompanyar el dinamisme de la Universitat Rovira i Virgili”. Enguany, en la modalitat col·lectiva el projecte guanyador ha estat: “Laboratoris 2.0: millora dels resultats d’aprenentatge mitjançant eines TAC als laboratoris del Grau en Enginyeria Mecànica”. Aquest projecte, coordinat per Silvia de la Flor i en el qual hi ha participat Albert Fabregat, Jaume Saltó i Maria José Simón té per objectiu la millora dels mètodes docents mitjançant la introducció d’eines TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement) per garantir l’adquisició de resultats d’aprenentatge en el laboratori d’Elasticitat i Resistència de Materials, del Grau en Enginyeria Mecànica (GEM).
En l’acte d’entrega del premi al campus Sescelades, s’ha destacat aquest guardó com una confirmació de la qualitat i la innovació continua de la docència que practica l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), ja que és el tercer cop que projectes de l’Escola guanyen aquest premi. El 2006 va ser pel projecte de col·laboració universitat-empresa amb un curs que l’ETSEQ organitza conjuntament amb Dow Chemical i el 2001 pel projecte d’Enginyer químic global, que persegueix la formació integral de l’estudiant, des de la vessant tècnica a les competencies socials i humanes. Aquests dos projectes van guanyar els premis Vicens Vives i L’Enginyer químic global també va ser premiat l’any 2002 pel Ministeri d’Educació Cultura i Esports.
En la modalitat individual Jordi Andreu, professor de l’àrea de Finances del departament de Gestió d’Empreses a la Facultat d’Economia i Empresa – , ha guanyat el premi pel disseny i aplicació d’un joc de rol que dóna eines als estudiants per convertir-se en directors executius. “Become a CEO: Role Playing into Action”, converteix-te en director executiu: un joc de rol, ha posat en pràctica una nova forma d’ensenyar finances. Els estudiants es converteixen en directius d’una empresa de consultoria i han d’assessorar financerament un client, assumint la responsabilitat dels encerts i els fracassos. En petits grups i durant les quinze setmanes del quadrimestre, gestionen el patrimoni d’un client corporatiu a través de diferents escenaris que es presenten durant el curs. Normalment és una empresa coneguda que cotitza a l’IBEX35. Signen un contracte marc amb una empresa consultora i des d’aquell moment se’ls tracta i valora com si fossin gestors professionals.
En l’entrega del premi, a la sala del Consell Social al Rectorat, la vicerectora de docència, Arantxa Capdevila, va destacar que “aquest és un projecte molt ben alineat amb l’estratègia docent de la URV, que situa a l’estudiant en el centre de l’acció docent i el posa a resoldre problemes”. Per la seva banda Joan Pedrerol va felicitar a Jordi Andreu per la seva metodologia de treball “centrada més en l’aprenentatge de l’estudiant que en l’ensenyament fent-lo viure en el món real”. També va destacar l’èmfasi posat que posa en els aspectes ètic de la gestió financera.