20/11/2019

El Consell Social de la URV reconeix onze treballs de recerca de batxillerat

En aquesta tretzena edició dels premis s'han presentat 75 propostes que optaven a cinc categories

Una imatge de totes les premiades i els premiats amb les autoritats que han presidit el lliurament dels premis.

Onze joves han rebut els premis pel treball de recerca que van fer quan cursaven batxillerat, el curs passat. Durant l’acte de lliurament dels guardons, que s’ha fet aquest dimarts al teatre Bartrina de Reus, els premiats han fet una exposició de tes minuts dels principals resultats del seus treballs, que optaven a una de les cinc categories que es convoquen i que engloben les diferents àrees de coneixement.

Cursen actualment  primer curs de grau a la URV i han escollit seguir un dels estudis que s’ofereixen a  la Universitat, com estableixen les bases de la convocatòria. Com a premi han rebut un un ajut en l’import dels crèdits matriculats fins a un màxim de 1.500 euros i un ordinador portàtil. Els instituts i col·legis on estudiaven batxillerat han rebut un xec de 300 euros.

El premi Helena Maseras ha estat pel treball “Les dones en la ciència” de Laia Gomis.

En aquesta edició premi Maria Helena Maseras a treballs de recerca en estudis de gènere i dones ha estat per Laia Gomis, del Col·legi Sant Josep de Reus, amb el seu treball “Les dones en la ciència”.

En la modalitat Maria Josepa Massanés, dels àmbits d’Arts i Humanitats i Ciències Socials i Jurídiques els guanyadors han estat: Anna Pau, de l’Institut Domènec i Montaner de Reus, per “Viatge per l’art mèdic; Maria Sancha, de l’Institut Coster de la Torre de La Bisbal del Penedès, per “Diane Arbus: retrat d¡una fotògrafa” i Helena Gracià de l’INS Baix Penedès, per “Aportacions per a un estudi del jaciment romà dels Sardans d’Alfara de Carles”.

Pel que fa als premis Eduard Saavedra, en la modalitat de Ciències, Enginyeries i Arquitectura, han estat per: Ángel Rodríguez, del Col·legi Vedruna Sagrat Cor de Tarragona, pel treball “L’hidrogen, l’energia del futur”; Joan Francesc Poca, del Domènech i Montaner, per “Tenen pressa les reaccions químiques”, i Joan Fonts, pel treball “Construcció i control del model d’una central fotovoltaica”, que va fer quan estudiava al Col·legi La Salle-Reus.

Joan Fonts presentant el treball “Construcció i control del model d’una central fotovoltaica”.

Els dos premis de la modalitat Rafael Battestini de l’àmbit de Medicina i Ciències de la Salut han estat per Maria Font, de l’Institut Baix Camp, pel treball Estudi de l’efecte antiinflamatori del cacau”,  i Laia García, del Col·legi Lestonnac-l’Ensenyança de Tarragona,  per “Funcionen els remeis de l’avia?” un estudi sobre l’efectivitat dels antibacterians naturals.

Finalment el Premi Rodrigo Miralles de l’àmbit de compromís social i solidaritat ha estat per Ane Arzamendi, del Col·legi Vedruna-Sagrat Cor de Tarragona, pel treball “Refugiats: la seqüela errant d’una guerra”.

Laia Garcia, guardonada amb un dels premis de la modalitat Rafel Batestini, recollint el premi pel seu treball sobre l’efectivitat dels antibacterians naturals.

Els han acompanyat i els han entregat els premis el president del Consell Social Joan Pedrerol; la rectora de la URV, Maria José Figueras; Carles Pellicer, alcalde de Reus i Laura Roman, responsable d’Igualtat i Josep Lluís Pau, director d’activitats científiques del Centre de Lectura de Reus. També hi han pres part alcaldes i regidores i regidors dels municipis dels  premiats i  tutores dels treballs de recerca, professors i familiars dels guardonats.

El jurat dels Premis Consell Social URV a treballs de recerca de batxillerat i treballs de síntesi de cicles formatius de grau superior -enguany no hi ha hagut cap premiat de cicle formatiu- , ha estat integrat aquest any per Joan Pedrerol (president), Maite Blay, Susana Borras, Francesc Castells, Joan Fuster, Àngel Gasol, Montse Giralt, Àngel Miguel, Albert Moragas, Rafael Muñoz, Inma Pastor, Laura Roman, Robert Vendrell, Quim Via, i Jordi Gavaldà (secretari) i ha avaluat un total de 75 candidatures presentades a les cinc modalitats dels premis.