27/02/2023

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, posa en valor el Campus Terres de l’Ebre

Durant una visita, ha destacat els dobles graus que s'hi ofereixen i que han permès arribar als 850 estudiants matriculats, el màxim històric dels ensenyaments al campus de la URV a Tortosa

Josep Holgado, responsable del grau en Educació Primària, mostra part de les instal·lacions dels ensenyaments del Campus Terres de l'Ebre al conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal.

El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, ha visitat aquest dilluns el Campus Terres de l’Ebre de la URV, a Tortosa. Ha fet un recorregut per les instal·lacions on es despleguen els estudis de les facultats d’Economia i Empresa, Ciències de l’Educació i Psicologia, i Infermeria i s’ha reunit amb els responsables dels ensenyaments i amb el rector, Josep Pallarès, el director del Campus, Xavier Farré, i la coordinadora, Laia Grau. Nadal ha manifestat que “el campus de la URV a Tortosa és un capital inimaginable per a les Terres de l’Ebre. Si no hi fos, s’hauria d’inventar”. El conseller ha afegit tot seguit que “aquest campus amb els seus estudis actuals és ja un campus de futur, i el futur de les Terres de l’Ebre passa també per aquí”.

Precisament sobre la implantació d’estudis universitaris al territori, Nadal ha felicitat la URV per l’èxit en el desplegament dels estudis a les Terres de l’Ebre i, concretament, “l’aposta guanyadora” feta amb els programes acadèmics de simultaneïtat de dobles titulacions que han ajudat que el Campus hagi assolit aquest curs, amb 850 estudiants matriculats, el seu màxim històric. En aquest sentit, Josep Pallarès ha remarcat que el primer gran repte del Campus per seguir creixent és “disposar del professorat adequat per seguir assegurant la qualitat dels ensenyaments”.

Reunió del conseller de Recerca i Universitats amb diferents responsables de la Universitat al Campus Terres de l’Ebre.

L’equip docent del Campus ha explicat al conseller que aquests estudis potencien la col·laboració interdisciplinària, milloren l’eficiència universitària, i reforcen la formació i el perfil professional de l’estudiantat que, al seu torn, obté dues titulacions de manera combinada, adquirint els coneixements i les competències dels dos estudis que la integren, i per aquest motiu els fan especialment atractius. Actualment hi ha programades tres dobles graus: Administració i direcció d’empreses i  Màrqueting (amb el centre adscrit ESIC); Educació infantil i Educació primària; i Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport i Fisioteràpia (amb el centre adscrit EUSES).

Els responsables dels ensenyaments de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia han donat a conèixer al conseller el projecte Mentor, que propicia que alumnes de segon curs facin acompanyament dels de primer. Pel que fa als estudis d’Infermeria, Nadal ha posat de relleu l’”esforç desplegat des del Departament i el Govern per incrementar el nombre de places a tot Catalunya” i això, en el cas de la URV, s’ha traduït en 55 noves places, 7 de les quals corresponen a la facultat d’Infermeria del Campus de Terres de l’Ebre.

Albert Salvadó, delegat territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre; Joaquim Nadal, conseller de Recerca i Universitats, i Josep Pallarès, rector de la URV, a la sortida del Campus Terres de l'Ebre.
Albert Salvadó, delegat territorial del Govern de la Generalitat a les Terres de l’Ebre; Joaquim Nadal, conseller de Recerca i Universitats, i Josep Pallarès, rector de la URV, a la sortida del Campus Terres de l’Ebre.

En la reunió del conseller amb el rector de la URV, membres del Consell de Direcció i degans i deganes de les facultats, Nadal ha subratllat que amb els nous pressupostos del Departament de Recerca i Universitats per primera vegada es destinaran més de 1.000 milions d’euros a les universitats públiques i també que el pla d’infraestructures universitàries creix en 15 milions fins arribar als 51 milions d’euros, el que permetrà “modernitzar els campus i donar resposta a les necessitats del sistema”. Per la seva banda, el rector ha reiterat la importància per al sistema universitari català de l’existència d’una conselleria específica de Recerca i Universitats.

Pel que fa als estudis de Medicina, Nadal ha expressat que la concreció del projecte comptarà amb l’assessorament de la Direcció General d’Universitats del Departament però ha recalcat que, si bé “la implantació d’un grau en Medicina a les Terres de l’Ebre és un camí possible, passa per garantir estructures hospitalàries assistencials i de professorat adequades. Aquest és un tema que requereix que es facin les coses bé”.