05/05/2017

El conseller Jordi Jané fa una classe a la Facultat de Ciències Jurídiques

El responsable d'Interior de la Generalitat ha tornat a les aules de la URV el divendres, 5 de maig

Jordi Jané, conseller d’Interior de la Generalitat, ha estat convidat per participar en una classe de Dret Parlamentari a la Facultat de Ciències Jurídiques el divendres, 5 de maig. Nascut a l’Arboç del Penedès (1963), advocat, ja havia estat professor a la URV i és professor “ad honorem” del Departament de Dret Públic.

La classe ha tingut lloc a migdia, a l’aula 501 del campus Catalunya. L’assignatura optativa “Dret parlamentari”, del grau de Dret, la responsable de la qual és la professora Laura Román, pretén aprofundir en el coneixement dels fonaments de la matèria així com en el funcionament real del Parlament a través de la simulació a l’aula. Els alumnes actuen durant tot el quadrimestre com a autèntics diputats i diputades, utilitzant els mateixos instruments jurídics i les mateixes tècniques que els parlamentaris reals, de manera que experimenten en primera persona el funcionament d’aquesta institució representativa. La simulació comença amb la constitució del parlament i dels grups parlamentaris que, tot seguit, dediquen el seu temps a tramitar un projecte de llei que serà finalment aprovat en el marc d’una sessió final de cloenda. Aquesta ha estat la realitzada amb la participació de Jordi Jané,  que ha intervingut per tal d’aconsellar i valorar els i les estudiants en aquesta sessió final d’aprovació del projecte de Llei per a l’Efectiva Igualtat i Supressió de la Discriminació.

Jordi Jané ha estat durant 16 anys diputat al Congrés dels Diputats, assumint la seva vicepresidència quarta des del 2008 fins al seu nomenament com a conseller d’Interior de la Generalitat de Catalunya, al juny de 2015.  Durant la seva etapa parlamentària ha estat portaveu adjunt del Grup Parlamentari Català (Convergència i Unió) durant la VII i VIII legislatures (2000-2008) i ha estat portaveu a les comissions d’Interior, Justícia, Constitucional, Administracions Públiques, Ciència i Tecnologia, Foment, Pressupostos; i ha format part també de la Ponència de Seguiment de les Activitats del Consell de Seguretat Nuclear i de la Subcomissió sobre política de subvencions del Ministeri d’Indústria.

El conseller és professor de Dret Constitucional a la UPF des de l’any 1990, màster en Dret Comparat per la UAB i ha realitzat el Programa de Lideratge per a la Gestió Pública de l’IESE.