22/05/2023

El doctorand de la URV Jokin Ezenarro guanya la fase local del concurs #HiloTesis

Un fil a Twitter sobre el seu treball de doctorat, centrat en l’espectrofotometria d’infrarojos, representarà la URV a la fase final d'aquest concurs organitzat per la CRUE

L’investigador predoctoral del Departament de Química Analítica i Química Orgànica, Jokin Ezenarro, ha estat el guanyador de la fase local del concurs La teva Tesi Doctoral en un Fil de Twitter #HiloTesis. Amb un fil sobre la seva recerca, basada en l’espectrofotometria d’infrarojos, Ezenarro serà qui representarà la URV a la fase final del concurs, en la què el seu fil competirà amb els guanyadors d’una cinquantena d’universitats participants de l’Estat espanyol. Els finalistes d’aquesta fase local han estat Noé Valtierra, Elisabet Castro, Noemi Ramirez, Cecilia Maria Vallorani, Arnau Just, Marta Balanyà, Alison Cantos, Antonia Raya i Eshek Tarazona.

L’objectiu d’aquest concurs és promoure l’activitat divulgadora entre els doctorands i doctorandes a partir d’un fil de Twitter que expliqués la recerca de una manera entenedora i en un màxim de 20 piulades. El fil de Jokin Ezenarro descriu en què consisteix la seva tesi doctoral, en la que desenvolupa un sistema per determinar les característiques químiques de compostos orgànics mitjançant l’ús d’espectrofotometria i algoritmes matemàtics.

Entre el 1 i el 7 de juny es coneixerà el nom de les tres persones guanyadores de la fase final, que rebran, cadascuna, un premi de 1.000 €. Totes aquelles persones que han participat obtindran un certificat emès per l’Escola de Doctorat que acredita la seva participació com a activitat transversal de formació.

La Unitat de Comunicació i Divulgació de la Ciència de la URV, ComCiència, i l’Escola de Doctorat de la Universitat, han convocat aquest concurs de divulgació, proposat pel grup de treball d’activitats conjuntes de la Xarxa de Divulgació i Cultura Científica (RedDivulga) de la CRUE.