22/06/2017

El Future Industry Congress reconeix la URV pel seu paper en innovació i recerca

El centre tecnològic Eurecat, organitzador del certamen, va fer també un reconeixement a l’empresa Ordesa, entre d'altres

El rector de la URV Josep Anton Ferré (quart per l'esquerra), juntament amb la resta de premiats.

La segona edició del Future Industry Congress, el congrés sobre les innovacions d’avantguarda organitzat pel centre tecnològic Eurecat, va reunir una vintena d’experts en tecnologies quàntiques, les human brain technologies, el 5G i els materials avançats a l’Auditori de CaixaForum Barcelona el dimecres, 21 de juny.

El jurat dels premis va reconèixer la URV en la categoria d’Institució Innovadora, pel seu alt rendiment en docència, recerca, innovació i desenvolupament tecnològic. És una institució consolidada en el rànquing de les 100 millors universitats del món de menys de 50 anys (Young University Ranking, de la revista Times Higher Education), i ha demostrat visió i lideratge en el camp de la transferència tecnològica com un element clau en la competitivitat de les empreses catalanes. El rector de la URV, Josep Anton Ferré, va recollir el premi, acompanyat del delegat del rector de Relacions Institucionals, Antoni González Senmartí.

El jurat va entregar un reconeixement també a l’empresa Ordesa pel seu compromís d’innovació en alimentació infantil i saludable. Va valorar el paper d’Ordesa en el projecte Microbiota, que desenvolupa conjuntament amb l’Àrea de Biotecnologia d’Eurecat, a la seu del centre tecnològic a Reus, el Centre Tecnològic de Nutrició i Salut, CTNS, i que crearà nous ingredients alimentaris probiòtics, beneficiosos per a la salut humana i animal.

També van ser reconeguts el Robot Aeri per a la Inspecció del Clavegueram (ARSI), com a Projecte Rellevant; l’Institut Guttmann, com a Centre Investigador Innovador; i el periodista Albert Cuesta, en la categoria de Divulgació tecnològica.

En paraules del president d’Eurecat, Xavier Torra, el Future Industry Congress és un fòrum organitzat pel centre tecnològic “amb la finalitat d’inspirar reflexions sobre els canvis que introdueixen les noves tecnologies que venen, com la quàntica, les innovacions cervell-ordinador, el 5G i els materials avançats i veure com afecten o poden afectar els negocis actuals”.

El Future Industry Congress, que compta amb el patrocini de Telefónica, la Generalitat de Catalunya-smartCATALONIA i Mittum i el suport d’ACCIÓ, va superar les 500 inscripcions en l’edició d’enguany.

Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya (membre de Tecnio), aplega l’experiència de més de 600 professionals que generen un volum d’ingressos de 43 milions d’euros anuals i dóna servei a més de 1.000 empreses. R+D aplicat, serveis tecnològics, formació d’alta especialització, consultoria tecnològica i esdeveniments professionals són alguns dels serveis que Eurecat ofereix tant per a grans com per a petites i mitjanes empreses de tots els sectors. Amb instal·lacions a Barcelona, Canet de Mar, Cerdanyola del Vallès, Girona, Lleida, Manresa, Mataró, Reus, Tarragona i Amposta i amb una seu a Brasil, participa a 160 grans projectes consorciats d’R+D+i nacionals i internacionals d’alt valor estratègic i compta amb 73 patents i 8 spin-off. El valor afegit que aporta Eurecat accelera la innovació, disminueix la despesa en infraestructures científiques i tecnològiques, redueix els riscos i proporciona coneixement especialitzat a mida de cada empresa.