13/05/2015

El Port de Tarragona i la URV signen un conveni marc de col·laboració

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, i el rector de la URV Josep Anton Ferré l'han signat el dia 8 de maig a la seu portuària. Les dues institucions impulsaran accions conjuntes adreçades a potenciar l'entorn socioeconòmic i a fomentar la recerca, la innovació i la formació continuada a les comarques tarragonines.

Imatge aèria de les instal·lacions portuàries de Tarragona

El conveni marc és un pas més en la col•laboració regular existent en tots els àmbits entre el Port de Tarragona i la URV. El foment d’estades formatives d’estudiants universitaris, el programa de pràctiques, ajuts i cooperació en programes de formació de personal i investigador tècnic són clars exemples del compromís per la formació i el coneixement.

Així mateix, la recerca també és un eix d’actuació del conveni. De fet, el Port de Tarragona i la URV mantenen una estreta relació de col·laboració amb l’objectiu de contribuir a la modernització del sistema productiu amb la recerca, ajudar a nous professionals a incorporar-se al món laboral realitzant pràctiques formatives i incorporar innovacions per ser més eficients. El Port de Tarragona és conscient que la innovació i la recerca són vitals per al bon funcionament de la organització com a motor econòmic del territori. És per això que col·laborarà en cursos de postgrau i màsters que estiguin relacionats amb les àrees d’interès de l’Autoritat Portuària de Tarragona.

L’acord contempla que cadascuna de les accions impulsades per URV i Port de Tarragona en els pròxims dos anys siguin objecte de convenis específics, sempre sota l’aixopluc de la col·laboració ratificada per ambdues entitats en l’acte de signatura.

Aquest conveni marc té vigència de dos anys. S’hi estableix els mecanismes per a la creació d’una comissió mixta permanent amb representants de les dues institucions, grup de treball que serà l’encarregat de fer el seguiment i dur a la pràctica tots els projectes comuns i actuacions que es derivin a partir d’aquest conveni marc. Es preveu que aquest comissió es reuneixi per primer cop durant el mes de juny.