24/10/2023

El president del Consell Econòmic i Social, Anton Costas, parla del paper dels economistes davant dels reptes del segle XXI a la Facultat d’Economia i Empresa

El catedràtic emèrit de Política Econòmica de la UB ha fet la lliçó inaugural del curs 2023-24 de la facultat

El rector de la URV obre l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2023-24 de la Facultat d'Economia i Empresa

Anton Costas Comesaña , president del Consell Econòmic i Social d’Espanya, ha estat la persona encarregada de fer la lliçó inaugural de la Facultat d’Economia i Empresa del curs 2023-24. En el mateix acte s’ha reconegut Cristina Solé Jiménez, per la seva trajectòria professional i s’han atorgat els premis als millors estudiants de la Facultat.

La lliçó inaugural portava per títol “El paper de l’economista davant els grans desafiaments del segle XXI”. En aquesta va parlar de les transformacions disruptives que s’han produït recentment al món i que han suposat un canvi de paradigma socioeconòmic: el canvi climàtic, les innovacions tecnològiques i la irrupció de la intel·ligència artificial, els conflictes militars i les catàstrofes com la pandèmia de la Covid. Va plantejar que els dos grans reptes existencials del segle XXI són el canvi climàtic i la pèrdua de prosperitat compartida a les democràcies occidentals. Per a reconduir la situació i recuperar aquesta prosperitat va parlar del trade off entre equitat i eficiència, ja que estudis recents demostren que és possible una societat justa i una economia eficient i en creixement.

“Els economistes han d’oferir als governants i a la societat no les solucions directes sinó que han d’informar a aquests per aconseguir que una societat ben informada prengui les millors decisions per recuperar la prosperitat compartida”, va explicar.

En la lliçó inaugural Anton Costas va parlar del paper de l’economista davant els desafiaments del segle XXI

La Facultat ha fet, en el mateix acte, un reconeixement a la trajectòria professional de Cristina Solé Jiménez, actualment Business Developer a Amazon Middle East a Dubai i fundadora de l’Escola Dream Big a Camboia, i graduada de la Facultat d’Economia i Empresa, per la seva trajectòria professional i els valors personals. A l’acte s’ha fet una videotrucada amb Cristina Solé, que resideix a Dubai, i ha recollit el premi la seva mare, a la qual la premiada ha agraït el seu esforç i ser el seu referent.

Antonio Terceño lliura el reconeixement a la trajectòria professional a la mare de Cristina Solé.

L’acte d’obertura del curs acadèmic de la Facultat d’Economia i Empresa també ha estat l’escenari del lliurament de premis a diversos estudiants.

Arnau Llop Roig, estudiant del doble grau en Administració i Direcció d’Empreses i Finances i Comptabilitat, ha rebut el premi atorgat pel Centre de Lectura – Fundació Coll-Urgellés a l’estudiant de la FEE amb millor nota d’admissió.

Lliurament del Premi Centre de Lectura – Fundació Coll Urgellès a l’estudiant de la FEE amb millor nota d’admissió

Laura Díaz Alba, estudiant del doble grau en Administració i Direcció d’Empreses i Finances i Comptabilitat, ha rebut el premi Borges International Group a la graduada de la FEE amb millor expedient.

Lliurament del Premi Borges International Group a la graduada amb millor expedient acadèmic del curs 2022-23

Íñigo Ibáñez de Garayo Núñez estudiant de l’Institut Antoni de Martí i Franquès, ha rebut el premi Fundació Privada Mútua Catalana al guanyador de la XIV Olimpíada d’Economia. A més a més, l’Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona ha rebut el premi al centre millor classificat a la XIV Olimpíada d’Economia i ha recollit el premi el professor José M. Vila Córcoles.

Lliurament del Premi Fundació Mutua Catalana de la Fase Local de la XIV Olimpíada d’Economia

L’acte l’ha presidit el rector de la URV, Josep Pallarès, l’alcaldessa de l’Ajuntament de Reus, Sandra Guaita, i el degà de la Facultat d’Economia i Empresa, Antonio Terceño. El degà ha recordat que la internacionalització i la qualitat són dos dels puntals de la docència de la Facultat. Així mateix, Terceño ha fet un repàs en el seu discurs als 8 anys de degà de la Facultat perquè al desembre finalitza el seu mandat.

Lliurament del Premi Fundació Mutua Catalana al centre millor classificat a la XIV Olimpíada d’Economia.