03/04/2020

El president Torra i els rectors de les universitats catalanes acorden allargar les classes online els mesos d’abril i maig

En el decurs de la sessió de treball no s’ha descartat que es puguin fer algunes activitats presencials més endavant, al juny, en funció de la situació d’emergència sanitària i d’acord a l’autonomia universitària

El president del Govern i la consellera Chacón s’han reunit aquest migdia per videoconferència amb els responsables dels centres universitaris per analitzar la situació davant la Covid-19

El president de la Generalitat, Quim Torra, acompanyat de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, s’ha reunit aquest migdia per videoconferència amb els rectors de les universitats catalanes, amb els quals ha acordat que totes les activitats lectives es reprendran en modalitat no presencial després de Setmana Santa i es faran de manera virtual durant els mesos d’abril i maig, a l’espera de l’evolució de la pandèmia i de les mesures que calgui aplicar per a la seva contenció i que dictaran les autoritats competents.

En aquest sentit, en el decurs de la sessió de treball no s’ha descartat que es puguin fer algunes activitats presencials més endavant, al juny, una decisió que es prendrà en funció de la situació d’emergència sanitària i d’acord a l’autonomia universitària.

El president ha agraït als rectors la capacitat de resposta “ràpida” i “l’esforç d’adaptació” dels centres universitaris davant la nova situació, tant del personal docent i investigador, com del personal d’administració i serveis i dels estudiants. Així mateix, s’ha posat en relleu “la contribució a la investigació científica de la Covid-19” de les universitats, els centres de recerca i els hospitals, així com també tot el suport  material i logístic al sistema de Salut de Catalunya amb la cessió material i la incorporació voluntària dels estudiants universitaris d’àmbit sanitari.

La consellera Chacón, per la seva banda, ha volgut fer arribar als estudiants universitaris i a la seves famílies, així com a la ciutadania en general, un missatge de tranquil·litat i ha assegurat, d’acord amb els rectors de les 12 universitats catalanes, que  “s’està treballant des de la coresponsabilitat i la coordinació perquè ningú es perdi aquest curs universitari. Els estudiants dels últims cursos es podran graduar”.

En aquest sentit, el Govern i els rectors han consensuat continuar treballant en el marc del Consell Interuniversitari Catalunya (CIC) per donar resposta a les qüestions acadèmiques en diferents escenaris d’aquí a final de curs, així com per assegurar el suport a aquells alumnes que es troben en situacions complicades. Així, en el marc del CIC s’estudiarà durant les pròximes setmanes mesures d’avaluació possibles en un escenari de no presencialitat, així com altres qüestions relatives a les pràctiques. Uns treballs en els quals també hi participa l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).

A la reunió, a més del president i la consellera, han pres part en la reunió el secretari d’Universitats i Recerca, Francesc Xavier Grau; el secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), Lluís Baulenas, i els rectors: Joan Elias (Universitat de Barcelona); Margarita Arboix (Universitat Autònoma de Barcelona); Francesc Torres ( Universitat Politècnica de Catalunya); Jaume Casals (Universitat Pompeu Fabra);  Jaume Puy (Universitat de Lleida); Joaquim Salvi (Universitat de Girona); María José Figueras (Universitat Rovira i Virgili); Josep M. Garrell (Universitat Ramon Llull); Josep A. Planell (Universitat Oberta de Catalunya); Josep Eladi Baños (Universitat de Vic);  Xavier Gil (Universitat Internacional de Catalunya), i Rafael Rodríguez-Ponga (Universitat Abat Oliba).