02/06/2015

El professor Francisco López rep la medalla Hutchison de l’IChemE per un article científic sobre l’elaboració de destil·lats de pera

Junt amb un equip d’investigadors de la Universitat Rovira i Virgili - Laura García-Llobodanin-, i de dues universitats xilenes - José Ricardo Pérez-Correa, Johannes Sacher i Hugo Segura- han rebut el premi que s’atorga a articles d’alt impacte que inviten a la reflexió i que estimulen el debat dins de la comunitat d’enginyeria química

A la dreta de la imatge el professor de la URV, Francisco López, al costat del president de la institució Andrew Jamieson. A l'esquerra, José Ricardo Pérez-Correa i Johannes Sacher , dos dels investigadors de la Pontificia Universidad Católica de Chile, que han format part de l'equip que ha dut a terme la recerca.

L’Institut d’Enginyers Químics britànic, l’IChemE, va lliurar el passat dimarts, 26 de maig, a Londres els reconeixements a persones i organitzacions que han destacat per la seva contribució en aspectes relacionats amb l’enginyeria química, l’enginyeria de processos i l’enginyeria bioquímica. L’Institut d’Enginyers Químics (IChemE) britànic ha donat aquest dimarts la medalla Hutchison al professor Francisco López, -investigador principal del Grup d’Investigació en Tecnologia d’Aliments, GITA, del Departament d’Enginyeria Química de la URV-, qui, junt amb altres investigadors de la URV i d’universitats xilenes,  van publicar l’article científic  Dynamic modelling and simulation of an alembic pear wine distillation a la revista científica “Food & Bioproducts Processing “. En aquesta investigació, els autors  han desenvolupat un model de destil·lació que s’ha calibrat amb dades de laboratori obtingudes durant l’elaboració d’aiguardents  de pera. Aquest  model pot  ser útil per dissenyar nous productes destil·lats i millorar les operacions de destil·lació en alambí,  augmentant l’eficiència energètica i millorant el sabor de l’aiguardent.

La medalla Hutchison es concedeix a autors d’articles científics d’alt impacte que inviten a la reflexió i que estimulen el debat dins de la comunitat de l’Enginyeria Química. L’Institution of Chemical Engineers (ICheME) agrupa més de 42.000 enginyers  químics de 120 països a finals de 2014, i està  considerada com una de les institucions de major prestigi mundial.

IChemE va entregar dimarts passat, dia 26 de maig, les medalles del seu programa als guanyadors de l’edició de 2014 en la seva Assemblea General anual. Les medalles cobreixen diferents categories, incloent articles publicats en revistes científiques de l’IChemE i altres publicacions.  Aquest 2014 per primera vegada va incloure medalles per a la investigació d’excel·lència en una selecció de categories. Aquest any s’han lliurat 16 medalles a més  de 20 persones i organitzacions que han destacat per la seva contribució en aspectes relacionats amb l’enginyeria química, l’enginyeria de processos i l’enginyeria bioquímica.