27/11/2017

El professor Jordi Ginebra serà el comissari de l’Any Pompeu Fabra 2018

La URV s'adhereix als actes de commemoració amb el col·loqui "La lingüística de Pompeu Fabra"

Jordi Ginebra impartint una classe sobre la nova normativa de l'IEC.

El professor del Departament de Filologia Catalana de la URV Jordi Ginebra ha estat nomenat per la Generalitat de Catalunya comissari de l’Any Pompeu Fabra 2018, l’any que s’acompleixen 150 anys del naixement del lingüista. Ginebra s’encarregarà de la supervisió tècnica dels actes de commemoració, que s’iniciaran amb la inauguració oficial al gener del proper any.

Per a Jordi Ginebra el nomenament suposa “un reconeixement com a filòleg i historiador de l’obra de Fabra”, així com també “un reconeixement al Departament de Filologia Catalana i a la Universitat”. Ginebra és catedràtic de filologia catalana de la URV. Junt amb Joan Solà va publicar Pompeu Fabra: vida i obra, i ha estat membre del Consell Consultiu del Programa de la Gramàtica Catalana de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC).

Al llarg de l’Any Pompeu Fabra s’organitzaran diverses activitats a Catalunya en memòria i reconeixement de la persona que va codificar i modernitzar la llengua i la va fer apta per als diversos estils i funcions. La celebració farà especial incidència en l’aportació de Pompeu Fabra a la llengua, i posarà en valor el gran arrelament social de la seva figura i obra arreu de Catalunya. És per això que entre les accions previstes hi ha la publicació d’un web en el qual es podran consultar les activitats programades per institucions i organismes de Catalunya i una exposició sobre la vida i obra de Pompeu Fabra.

V Col·loqui Internacional “La lingüística de Pompeu Fabra”

El Departament de Filologia Catalana de la URV s’adhereix a les activitats de celebració de l’Any Pompeu Fabra 2018 amb l’organització del V Col·loqui Internacional “La lingüística de Pompeu Fabra”, que es farà del 28 al 30 de novembre de 2018 al campus Catalunya. Aquest col·loqui és un fòrum per a la reflexió sobre els aspectes de l’obra de Pompeu Fabra, que es revisaran des del punt de vista científic i acadèmic, així com també es plantejarà la seva vigència en la planificació lingüística actual. A més a més, serà la primera ocasió per fer un anàlisi en profunditat de la nova Gramàtica de la llengua catalana i la nova Ortografia catalana de l’IEC.