11/01/2021

El professor jubilat Luis Fernando Valero ha traspassat

L’antic professor del Departament de Pedagogia mor als 82 anys víctima de la Covid-19

Luis Fernando Valero Iglesias (Plasència, 1939 – Tarragona, 2021), docent a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia fins al moment de la seva jubilació, va morir dissabte passat, 9 de gener, als 82 anys, a causa de la Covid-19. Després de fer de professor de pedagogia a diverses universitats llatinoamericanes, als anys 80 es va incorporar a la que llavors era l’Escola de Mestres de Tarragona, que el 1992 s’integraria a la URV.

Fernando Valero va formar part del Departament de Pedagogia, del que va ser secretari, adscrit concretament a l’Àrea de Teoria i Història de l’Educació. Va fer d’investigador i docent en l’àmbit d’ensenyament de mestres, educació social i pedagogia. També va estar fortament vinculat al món sindical de la universitat i a la política local.

Al llarg de la seva carrera docent, el professor Valero va mantenir estrets vincles amb Sud-Amèrica i després de la seva jubilació va seguir treballant per enfortir els llaços entre les universitats llatinoamericanes i la URV, sobretot a través de l’organització Horizontes Humanos, de la qual n’era subdirector. El desembre de l’any 2019 va organitzar a Tarragona el VII simpòsium d’aquesta entitat junt amb el Departament de Pedagogia de la URV.

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, el Departament de Pedagogia i tota la Universitat Rovira i Virgili s’uneixen al dolor de la seva família i amics.