06/09/2019

El projecte de la URV d’intervenció comunitària a les escoles rep la Distinció Jaume Vicens Vives

S'ha lliurat en la inauguració del curs acadèmic 2019-20 de les universitats catalanes

Marta Romeu i Núria Aranda, professores de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut, reben la Distinció Jaume Vicens Vives de mans del president de la Generalitat, Quim Torra, i de la consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón.

La inauguració del curs acadèmic 2019-20 de les universitats catalanes aquest 6 de setembre a la Universitat Pompeu Fabra ha estat l’escenari del lliurament de les Distincions Jaume Vicens Vives. Les atorga anualment el Govern de la Generalitat als projectes i professorat universitari que han destacat per la seva qualitat docent. Entre els projectes premiats hi ha “Aprenentatge i servei en el camp de la nutrició: des de l’aula universitària a l’escola”, una iniciativa de les professores de la URV Marta Romeu, Mònica Chica, Núria Aranda, Rosa Solà, Maria Victòria Arija i Montse Giralt, que involucra els estudiants del grau de Nutrició Humana i Dietètica en les activitats de promoció de la salut adreçades a nens i nenes.

El premi, dotat amb 20.000 euros, se suma al que ja van rebre del Consell Social de la URV. El projecte forma part del Programa Aprenentatge i Servei i està actiu des del curs 2013-14. Des d’aleshores, els estudiants de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut han arribat a 30.000 escolars a través d’activitats que han millorat el seu grau de coneixements sobre hàbits saludables en un 19%.

Marta Romeu, Mònica Chica, Núria Aranda, Rosa Solà i Montse Giralt amb la rectora María José Figueras després del lliurament de la Distinció Jaume Vicens Vives durant la inauguració del curs de les universitats catalanes a la Universitat Pompeu Fabra.
Inauguració del curs 2019-20 del sistema universitari català

L’acte oficial d’inici del curs del sistema universitari català ha comptat amb Núria Olivé, doctora en Intel·ligència Artifical pel MIT, que en la lliçó inaugural ha explicat la importància que la societat sigui el centre de motivació dels avenços tecnològics. Però, en canvi, considera que ens trobem enmig d’una crisi social de base tecnològica.

Un moment de l’acte inaugural del curs universitari català, amb la lliçó de Núria Olivé, enginyera de Telecomunicacions i doctora en Intel·ligència Artifical pel MIT.

En la seva intervenció, Quim Torra, president de la Generalitat s’ha compromès a intensificar esforços perquè el pressupost universitari de 2020 sigui millor i ha defensat el Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement per arribar a consensos sobre el sistema universitari i de recerca.

L’inici de l’acte ha estat marcat per les reivindicacions dels col·lectius universitaris.