15/12/2023

El projecte de rugbi inclusiu del Campus Terres de l’Ebre premiat a la Gala de l’Esport

El lliurament de premis va tenir lloc ahir al vespre a La Llanterna Teatre Municipal de Móra d’Ebre i va reconèixer esportistes, clubs i entitats de les comarques ebrenques

Ahir al vespre a La Llanterna Teatre Municipal de Móra d’Ebre es va celebrar la Gala de l’Esport de les Terres de l’Ebre 2023 que va premiar esportistes, clubs i entitats de l’Ebre, entre les quals el projecte de Rugbi inclusiu. Una proposta que trenca tòpics del Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV) en la categoria Premi educació i valors de l’esport.

El projecte de rugbi inclusiu és una iniciativa en la qual hi participen estudiants del Grau d’Educació Primària del campus ebrenc que dissenyen i desenvolupen situacions d’ensenyament-aprenentatge reals, i alumnes amb diversitat funcional del col·legi Sant Jordi, els qual aprenen i practiquen un esport poc comú als centres educatius.

La iniciativa neix l’any 2019 fruit d’un acord entre la URV i la Diputació de Tarragona, institució de la qual depèn l’escola Sant Jordi. Des d’aleshores, els alumnes d’aquest centre practiquen rugbi un dia a la setmana, mentre que els estudiants universitaris que cursen l’assignatura d’Ensenyament i Aprenentatge de l’Educació Física II es formen en educació física inclusiva. A més a més, actualment es realitzen tres trobades anuals: dues al Sant Jordi i una al campus.

Xavier Farré, director del Campus Terres de l’Ebre de la URV, i Míriam Segura, professora del Grau d’Educació Primària al campus, han recollit el guardó i han destacat el context de “diversitat, inclusió i acceptació” que genera el projecte. També han explicat que “més enllà de l’aprenentatge que aquesta activitat proporciona als participants, els partits conjunts són un punt de trobada en que els estudiants de la URV i l’alumnat de l’escola Sant Jordi conviuen, eliminen possibles estigmes i creen vincles”.

El Premi educació i valors de l’esport és una categoria nova que es va incorporar en la passada edició i que vol posar en relleu iniciatives benèfiques que promouen el joc net i la feina de les persones esportistes, de centres educatius o entitats, que destaquin pel seu treball envers l’educació esportiva i els valors ètics i morals.

La gala ha estat presidida per la secretària general de l’Esport i de l’Activitat Física, Anna Caula Paretas; el delegat territorial del Govern a les Terres de l’Ebre, Albert Salvadó Fernández; l’alcalde de Móra d’Ebre, Rubén Biarnés Renedo, i el representant territorial de l’Esport a les Terres de l’Ebre, Joan Barberà Carceller, entre altres representants del món local i esportius.