01/12/2021

El secret d’una ràdio actual, jove, feminista i que trenca tabús

Els impulsors de Ràdio Primavera Sound expliquen la trajectòria d’una emissora que, en només tres anys, ha aconseguit que un dels seus podcasts “Deforme Semanal Ideal Total” s’hagi emportat el Premi Ondas a Millor Podcast

Ràdio Primavera Sound va néixer a finals del 2018 arran d’una inquietud per part del grup Primavera Sound; Tenien ganes d’anar més enllà i expandir  les seves fronteres i de crear un contingut diferent, adaptat a lnou públic d’aquesta dècada. És aleshores quan s’uneixen un seguit de professionals en la comunicació, com ara la Marta Salicrú i en Joan Pons, dues persones amb una gran experiència darrere de projectes musicals i de comunicació. Amb lganes i empenta van crear una iniciativa que, a dia d’avui, un dels seus podcasts “Deforme Semanal Ideal Total” ha aconseguit aquest any 2021 el Premi Ondas a Millor Podcast.

Tot i que, tal com explica Marta Salicrú, “no han sigut tot flors i violes per a la ràdio”. No només han viscut el creixement d’un projecte que als inicis costa d’arrencar, sinó que un any i uns mesos després, va arribar la pandèmia de la Covid-19. L’equip de la ràdio sabia que aquell projecte havia de seguir endavant i que fos com fos havien de trobar la manera de seguir fent contingut. Amb l’ajut de l’equip tècnic i un molt bon suport per part de l’audiència, van poder seguir fent programes des de casa. De fet, van aconseguir que en Berto Romero assistís al programa de Ciberlocutorio durant l’estiu del 2020 i tal com ell mateix va dir durant el programa, era el primer cop que sortia de casa i que estava directament amb gent que no era del seu entorn (amb distàncies i mesures de seguretat). Ràdio Primavera Sound és una ràdio jove, feminista, que trenca tabús, que s’adapta a l’actualitat i que, per sobre de tot, posa per davant la llibertat d’expressió dels seus locutors i oients.

Els alumnes de Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili, han acabat el novembre amb una xerrada on han tingut l’oportunitat d’endinsar-se en els inicis i en la trajectòria de la Ràdio Primavera Sound, de la mà de la Marta Salicrú, directora de la RPS, i d’en Joan Pons, cap de comunicació. La xerrada s’ha dut a terme en el marc de l’assignatura de Teoria i Tècnica del Llenguatge Audiovisual, però també estava oberta a tota la comunitat URV que hi estigués interessada.