09/11/2022

Elena Fernández, escollida per la seva trajectòria destacada en els darrers deu anys

La catedràtica de Química a la URV ha estat seleccionada pel Ministeri de Ciència i Innovació amb altres 230 científiques com a referents per a les noves generacions de joves investigadores

El Ministeri de Ciència i Innovació, a través de la seva Unitat de Dones i Ciència, ha seleccionat 230 investigadores per la seva tasca cientificotècnica en els darrers deu anys. La investigadora del Departament de Química Física i Inorgànica de la URV, Elena Fernández, ha passat a formar part d’aquesta llista, que vol donar visibilitat a científiques i dones innovadores reconegudes en l’àmbit nacional i internacional i que són referents per a les noves generacions de joves investigadores.

Catedràtica de Química a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, Elena Fernández va  desenvolupat les primeres investigacions en l’àmbit de la química organoborada a la Universitat d’Oxford. Actualment és professora distingida a la URV, des d’on fa una investigació fonamentada a generar coneixement sobre l’activació de compostos organoborats per a la seva aplicació selectiva en síntesi de productes multifuncionals.

És membre de la Reial Societat Espanyola de Química, i ha rebut els premis a l’Excel·lència Investigadora (2014) del Grup Especialitzat en Química Organometàl·lica i el Premi a l’Excel·lència en Investigació Química (2017). Destaquen les seves nombroses contribucions científiques en l’àmbit de la catàlisi i la química organoborada, destacant l’edició dels llibres Synthesis and Applications of Organoboron Compounds – Springer (2015) i Advances in Organoboron .

Entre els seus objectius, s’emmarquen la formació de doctors en química amb capacitat de liderar futures investigacions i la generació de coneixement útil en química organoborada per tal de ser aplicat a la societat.

1. Ramon Guerrero |

Enhorabona!!
    Un just i merescut reconeixement a l’excel·lent feina que fas i feu cada dia.
    M’ha alegrat molt!!!