18/11/2019

Els alumnes de secundària Mario Villares, Xavier Viejo i Antoni Serés guanyen els Premis de Recerca en Química

Miquel Duran, catedràtic de Química Física de la UdG, fa l’espectacle La màgia de la Taula Periòdica durant el lliurament de premis

Els guanyadors del Premi de Recerca en Química, que atorga la Facultat de Química als millors treballs d'alumnes de secundària, amb responsables de la Facultat de Química, la URV i l'AEQT i els responsables dels centres.

La 21a edició dels Premis de Recerca en Química que atorga la Facultat de Química de la URV als estudiants de tercer i quart d’ESO i batxillerat es van lliurar divendres 15 de novembre. Tenen l’objectiu de fomentar la vocació investigadora i científica i compten amb el patrocini de l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT).

Els premis es van atorgar a tres treballs. El primer va ser per al treball “Investigació de la fotocatàlisi i aplicació a la ciutat de Tarragona” de Mario Villares, alumne de l’Institut Pons d’Icart de Tarragona. L’autor va rebre 1.000 euros i el centre 800.

El segon premi va ser per al treball “L’embotit més familiar” de Xavier Viejo, alumne de l’Institut Antoni de Martí i Franquès de Tarragona. Aquest segon premi estava valorat amb 600 euros per l’autor i 400 euros per l’institut.

El tercer premi es va atorgar a Antoni Serés, de l’Institut Guindàvols de Lleida, pel seu treball “Estudi cinètic de la reacció del tiosulfat de sodi amb l’àcid clorhídric”. En aquest cas l’autor del treball va rebre 300 euros i el centre 200.

Imatge de l’espectacle La màgia de la Taula Periòdica.

Durant l’acte de lliurament dels premis, el catedràtic de Química Física de la Universitat de Girona i mag aficionat, Miquel Duran, va fer un taller-espectacle en el qual durant 45 minuts van fer jocs de mans relacionats amb la Taula Periòdica dels Elements. Intercalades entre aquests jocs va haver-hi demostracions experimentals espectaculars.

El lliurament dels premis, que es va fer a l’Aula Magna del campus Catalunya, va ser a càrrec de la rectora de la URV, María José Figueras; el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francesc Medina; la presidenta de la Comissió de Comunicació de l’AEQT, Montserrat Vallverdú, i la degana de la Facultat de Química, Yolanda Cesteros.