23/11/2016

Els drets dels infants centren la inauguració de curs de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia

La inauguració de curs del centre s'ha vinculat aquest any amb el Dia Universal dels Drets dels Infants, que s'ha celebrat el diumenge 20 de novembre, per commemorar, reivindicar i donar a conèixer la Declaració Internacional dels Drets de l’Infant

Un instant de l'acte d'inauguració.

La inauguració de curs de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la URV ha tingut lloc aquest  divendres 18 de novembre. Aquest any i coincidint amb la celebració del Dia Universal dels Drets dels Infants, la lliçó inaugural ha tractat d'”Els drets de la infància, família i educació”  i ha anat a càrrec de M. Àngels Balcells, professora de Pedagogia (UdL), directora de la Càtedra Educació i Adolescència homenatge permanent a Abel Martínez i membre del grup de recerca en Intervencions socioeducatives en la Infància i l’Adolescència.

Durant l’acte hi ha pres part el degà de la facultat, Luis Marqués que, en el seu discurs, ha destacat que aquest curs es vol enfortir la vinculació de la facultat amb els agents i entitats socials relacionades amb els àmbits d’estudi i recerca que es desenvolupen a la facultat i que també té, entre els seus objectius, la voluntat de consolidar i desenvolupar el procés d’internacionalització de la facultat. En caire intern s’iniciarà el procés de reestructuració de la facultat amb la creació de la unitat integrada de gestió entre els departaments de pedagogia, psicologia i l’Oficina de Suport al Deganat. Pel que fa als ensenyaments, ha destacat que s’ha enviat a verificar una proposta de màster conjunt amb la facultat de jurídiques orientat als àmbits d’educació social i treball social.

La vicerectora de Docència, Estudiants i Comunitat Universitària, Arantxa Capdevila; la cap del Servei d’Atenció a la Infància i l’Adolescència de Tarragona, Maria Isabel Carrasco, i Carme Ponce, professora del Departament de Pedagogia, també han participat en aquest acte.

Actuació dels alumnes de l'escola Solc.
Actuació dels membres de l’escola Solc.

En el decurs de la inauguració de curs, els usuaris i educadors del Servei de Teràpia Ocupacional de l’Escola Solc de Tarragona han interpretat el musical “Somnis per a Noa”.

Violències visibles i invisibles a l’escola

D’altra banda i al voltant del Dia Universal dels Drets dels Infants, aquest dijous, 24 de novembre, s’organitza una sessió sobre violències visibles invisibles a l’escola. Es tracta d’una sessió teòrico-pràctica a càrrec de Maria-Eulàlia Palau, sobre els drets de la infància i de l’adolescència en l’actualitat i el paper de l’escola en el seu compliment.