05/05/2023

Els Pataquers de la URV celebren la Diada de Primavera al campus Bellissens

A banda de la colla castellera de la URV, que va portar a plaça diferents castells de sis, van participar fins a sis colles universitàries com a convidades

Pom de dalt del 5 de 6 dels Pataquers de la URV.
El 5 de 6 dels Pataquers de la URV

El campus Bellissens va aplegar aquest dijous a la tarda la Diada de Primavera organitzada pels Pataquers de la URV. Hi van participar sis colles universitàries convidades: els Bergants del campus de Terrassa de la UPC, els Ganàpies de la UAB, els Grillats del campus del Baix Llobregat de la UPC, els Llunàtics de la UPC Vilanova, els Trempats de la UPF i els Xoriguers de la UdG.

Centenars de persones van seguir l’actuació, que va començar a les 17 hores amb els pilars d’inici. La colla castellera de la Universitat va fer el 2 de 6 com a castell de sortida, mentre que a la segona ronda van portar-hi el 5 de 6 després d’un intent desmuntat. A la tercera ronda van realitzar un 3 de 6 i un 4 de 6 simultanis, i van completar l’actuació amb un pilar de 5. La resta de colles van actuar amb castells de 5, de 6 i de 7. Els pilars de comiat van posar punt final l’actuació castellera.

El 2 de 6 dels Pataquers de la URV

D’aquesta manera, la diada dels Pataquers va donar el tret de sortida al tram d’actuacions de primavera de les colles castelleres universitàries. L’11 de maig actuaran a la diada dels Grillats a Castelldefels, el 18 de maig a la diada de Ganàpies a la UAB i el 25 de maig a la diada dels Penjats del campus Manresa.

La diada va tenir lloc al campus Bellissens de Reus