26/04/2017

Els premis Gresol reconeixen talent sorgit de la URV

Els premis Premis Gresol al Talent Jove reconeixen empreses tarragonines en les categories de Talent Tecnològic, Talent en Màrqueting i Talent Acadèmic

Imatge amb tots els guanyadors.

La Fundació Gresol va fer entrega aquest dimarts dels Premis Gresol al Talent Jove durant un acte realitzat a Tarragona a a la Marina Port Tarraco.

Els premiats han estat les empreses Captio, -start-up de la URV-  Viajes Para Ti i Feshly Cosmetics, fundada per tres enginyers químics de la URV. Les empreses i han estat reconegudes en tres categories: Talent Tecnològic, Talent en Màrqueting i Talent Acadèmic, respectivament. Els guanyadors han estat escollits per un jurat mixt format per experts en cadascuna de les disciplines mencionades i membres del Patronat de la Fundació Gresol.

L’acte, al que hi van assistir més de 150 persones, va comptar amb la participació de dos ponents d’excepció: Carlos Cordón, professor d’Estratègia de l’Escola de Negocis de Lausanne, i Pau Garcia-Milà, exitós emprenedor premiat per la seva innovació i reconegut com un dels líders de futur per la revista Capital.

Aquests premis es van crear l’any passat amb l’objectiu de posar en valor el talent de joves empresaris i professionals de la província de Tarragona, així com reforçar els valors del món empresarial.

Captio, start-up de la URV, és la plataforma líder en el mercat espanyol per a la gestió de despeses de viatge d’empresa, mitjançant la digitalització dels tiquets i extracció automàtica de les dades a partir d’una foto presa amb un mòbil intel·ligent. Aquesta captura substitueix al tiquet original a tots els efectes, ja que és la primera solució homologada per l’Agència Tributària (AEAT), integrant el procés de gestió de despeses en un únic flux sense paperassa, sense tasques manuals i sense fraus i permet a les empreses estalviar temps i diners.  L’empresa es va fundar a Tortosa el 2012 i compta amb presència a 10 països i creix a un 200% anual. A dia d’avui, Captio ha consolidat el seu lideratge en el mercat espanyol amb clients entre les empreses de l’IBEX-35 com BBVA, Bankinter o Telefónica, a més de multinacionals com Petronas, Ticketmaster o Pierre Fabre.

I pel que fa a l’empresa Freshly Cosmetics està creada per tres enginyers químics de la URV.  És la marca digital de cosmètica saludable i 100% lliure de tòxics. L’aposta per la transparència i l’elevada qualitat els ha portat amb només 1 any a posicionar-se com a referents en cosmètica natural a Espanya. En aquest temps han comercialitzat prop de 40.000 productes i facturat 500.000 euros  gràcies a internet i a saber com connectar amb els més de 100.000 seguidors que tenen a xarxes socials. La seva visió és clara, revolucionar el sector cosmètic amb productes que apostin fonamentalment per la salut de les persones i el nostre entorn.