19/04/2024

Els professors Begoña Muguerza i Miquel Mulero, guardonats amb els Premis Gresol Jove al Talent Emprenedor

També han estat premiats el Clúster TIC i el xef Rafel Múria en la novena edició d'aquests premis que posen en valor el talent de professionals i empresaris de les comarques de Tarragona

Miquel Mulero, Josep Pallarès i Begoña Muguerza amb els premis de la Fundació Gresol.

La Fundació Gresol va lliurar dijous 18 d’abril els Premis Gresol Jove al Talent Emprenedor. Més concretament, va guardonar els investigadors del grup de Nutrigenòmica de la URV Begoña Muguerza i Miquel Mulero en la categoria de talent acadèmic; el Clúster TIC Catalunya Sud en la categoria de talent tecnològic, i el xef Rafel Múria, en la de talent gastronòmic.

Begoña Muguerza és doctora en Ciències per la Universitat de Navarra. Actualment, és professora titular d’universitat al Departament de Bioquímica i Biotecnologia i imparteix docència a la URV des del 2010. Té experiència en estudis clínics i preclínics sobre els efectes beneficiosos d’ingredients i aliments funcionals, i el desenvolupament de nous ingredients alimentaris. Abans d’incorporar-se a la URV, va treballar més de tretze anys com a responsable de Projectes de R+D+I en empreses alimentàries internacionals. Ha estat investigadora principal en diversos projectes de R+D finançats en convocatòries públiques i ha col·laborat directament amb empreses que volen valoritzar els seus coproductes mitjançant la cerca de compostos bioactius. També ha participat en comitès científics internacionals i ha estat impulsora de la Càtedra Uriach de Nutracèutica.

Miquel Mulero és doctor en Ciències per la URV i pertany al mateix departament, on és professor agregat. Realitza la seva recerca en biotecnologia, biologia cel·lular i és expert en biologia molecular i salut cutània. Actualment, centra els seus esforços i dedicació en la iniciativa emprenedora SKIMO amb l’objectiu de comercialitzar i portar els compostos bioactius que han desenvolupat al mercat de la cosmètica.

L’acte de lliurament dels premis va comptar amb la intervenció de la física i científica Neus Sabaté, professora d’Investigació a l’Institut de Microelectrònica de Barcelona (IMB-CNM-CSIC), a qui la Fundació Gresol va aprofitar per a fer-li un reconeixement per la seva tasca científica.

Després de la conferència va tenir lloc l’entrega formal dels guardons on es va reconèixer les tres joves empreses guardonades i vam comptar amb la participació del diputat delegat de Gestió de Persones i Talent de la Diputació de Tarragona, Joan Castor Gonell; el Subdelegat del Govern d’Espanya, Santiago Castellà; el president de la Cambra de Comerç de Reus, Mario Basora, i el rector de la URV, Josep Pallarès.

Per novè any consecutiu la gala va tenir lloc a l’Hotel Olympus Palace de Salou.