01/02/2024 Entrevista

Ailende Eigbefoh-Addeh, doctorand i representant de la URV a l'Aurora Student Council

“Crec que puc contribuir amb els meus coneixements, temps i desig de generar un canvi positiu”

Ailende Eigbefoh-Addeh davant del santuari de Itsukushima, a l'illa de Miyajima, Japó.

Ailende Eigbefoh-Addeh va estudiar a la URV el grau en Bioquímica i Biologia Molecular i el grau en Administració i Direcció d’Empreses. Després del màster, ara està en el programa de doctorat en Biomedicina.

Per què volies ser representant de la URV?

El punt d’inflexió va ser quan vaig canviar la meva mentalitat i vaig començar a investigar en profunditat tot el que la URV estava fent, els seus diferents projectes i com els estudiants podien involucrar-s’hi. En adonar-me de la gran tasca que es realitzava a la URV, vaig sentir un fort desig de contribuir activament i ser una part important de la comunitat universitària.

Què et va motivar a fer-ho a través d’Aurora?

Quan va sortir la convocatòria per a estudiants que buscaven formar part del consell d’estudiants d’Aurora, vaig investigar detingudament en què consistia Aurora i els seus objectius. Em vaig identificar ràpidament amb les seves metes i enfocament i això em va motivar a unir-m’hi. La idea d’aportar les meves experiències i coneixements a una iniciativa alineada amb els meus valors va ser la principal motivació.

Què destacaries de les teves experiències internacionals?

Donat que soc estudiant de doctorat, he tingut l’oportunitat d’assistir a diversos congressos internacionals i nacionals. A més, gràcies a una beca de la URV, vaig participar en un curs al Japó.

Com valores la teva participació en el curs d’estiu de la Hiroshima University?

La meva experiència en la convocatòria d’estudiants internacionals a Hiroshima va ser enriquidora. Destaco el xoc cultural entre el Japó i Espanya, que em va permetre comprendre moltes coses sobre la cultura japonesa. A més, vaig fer amics del Japó i d’altres parts del món, i encara mantenim el contacte. Va ser una experiència increïble que recomanaria al 100% a aquells que gaudeixen aprenent i coneixent persones de diferents cultures.

Per què ho recomanaries?

Aquestes experiències internacionals m’han permès expandir els meus horitzons, establir amistats arreu del món i créixer tan personal com acadèmicament en exposar-me a diferents perspectives i cultures.

Com definiries la relació entre la URV i Aurora?

Encara que no en soc un expert, percebo que Aurora no és simplement un altre projecte en el qual la URV participa. Més aviat, Aurora té un paper significatiu a la URV.

A partir d’aquí, quin paper hi jugues tu i què creus que hi pots aportar?

Puc contribuir amb els meus coneixements, temps i desig de generar un canvi positiu, tant a través d’Aurora com en altres projectes de la URV. Els estudiants som una part essencial de la comunitat universitària, i les nostres veus han de ser escoltades. Gràcies a la meva experiència a la URV, puc oferir perspectives reals, tant les meves com les dels meus companys i companyes, i un punt de vista culturalment divers que a vegades difereix de la majoria.

Quins són els reptes d’Aurora i com els abordeu des del Student Council?

Cada any Aurora se centra en un repte específic, i aquest any és la inclusió. Des del Student Council d’Aurora treballem en col·laboració amb les nostres universitats per implementar estratègies que abordin aquests reptes. També ens reunim amb altres membres d’Aurora per intercanviar idees i conèixer les iniciatives d’altres universitats.

Com serà l’Aurora Student Conference que acollirà la URV aquest mes de febrer?

Encara estem en procés de preparació de l’Aurora Student Conference que es realitzarà a la URV els dies 14 i 15 de febrer. La nostra intenció és que sigui un esdeveniment dinàmic amb un enfocament especial en la comunicació intercultural. Per preparar-nos duem a terme reunions en les quals generem idees sobre com volem que sigui la sessió.

Què t’ha aportat a nivell personal ser representant de la URV a Aurora?

Malgrat que m’he incorporat recentment a Aurora, fm’ha ofert l’oportunitat de conèixer persones apassionades pels temes que m’interessen. També m’ha ajudat a comprendre més profundament com funcionen les coses a la URV, ja que he hagut d’interactuar amb alts càrrecs de la universitat per complir amb el meu nou rol.

Tens previst involucrar-t’hi més?

Sens dubte, tinc l’ambició d’involucrar-me encara més, tant a la URV com a Aurora. Estic gaudint molt de la feina que estic fent a Aurora, i el meu desig de contribuir continua creixent. Estic disposat a fer tot el que estigui al meu abast per ajudar.