04/06/2019 Entrevista

Laura Mitjans, estudiant amb Síndrome de Down en pràctiques al CRAI

“El meu somni és ser bibliotecària”

Laura Mitjans al CRAI Baix Penedès.

Laura Mitjans sempre ha tingut devoció pels contes i els llibres, per això es proposa ser bibliotecària. En el camí per aconseguir-ho, ha fet una estada de pràctiques al CRAI de la Seu del Baix Penedès de la URV, de febrer a maig, gràcies a l’acord entre la URV i la Fundació Privada Santa Teresa. Les pràctiques formen part d’un programa de serveis integrals d’orientació, acompanyament i suport a la inserció de les persones amb discapacitat o trastorns de la salut mental (SIOAS), cofinançat pel Fons Social Europeu i pel Departament de Treball i Afers Socials de la Generalitat de Catalunya.

És la primera vegada que treballes en una biblioteca?

Sí. És una experiència molt maca i estaré sempre agraïda per l’oportunitat. Estic molt contenta perquè m’han tractat molt bé, com una més de l’equip.

Quines tasques has fet al CRAI?

He guardat i ordenat  els llibres a les prestatgeries a partir de la Classificació Decimal Universal, he preparat els llibres que arriben nous a la biblioteca, he omplert els registres pertinents, he atès els usuaris, he prestat llibres, portàtils, pel·lícules, i he enviat llibres a altres campus de la URV i altres universitats.

Què és el que més t’agrada d’aquesta feina?

M’agrada tot, sobretot atendre els usuaris. I els llibres, m’encanten els llibres.

Què has has après?

Moltíssimes coses: a treballar en equip, a relacionar-me amb els companys i, evidentment, a fer les tasques de bibliotecària.

De quina utilitat et serà per a la teva inserció laboral?

Vull treballar de bibliotecària i guanyar-me la vida així. És el meu somni laboral i espero aconseguir-lo.

Quins són els teus plans de futur?

He pensat en alguns projectes, però tinc present la meva fita: treballar en una biblioteca i continuar formant-me per aconseguir-ho. Sé que aquest és un primer pas i que encara queda molt, però tinc ganes d’arribar-hi.