24/11/2023

Es constitueix “Existim”: l’Associació d’Estudiantes d’Enginyeria

Aquest novembre ha començat a caminar la nova entitat, que aglutina dones relacionades amb l'enginyeria i pretén visibilitzar aquest col·lectiu

Moment de la constitució de l'associació amb algunes de les sòcies fundadores.

El dimarts dia 21 de novembre va tenir lloc l’acte de signatures per constituir l’associació Existim: Associació d’Estudiantes d’Enginyeria. Es tracta d’una associació formada exclusivament per dones, relacionades d’alguna manera amb l’Enginyeria, des d’estudiants fins a professionals, passant per docents de les disciplines que hi estiguin estretament relacionades. Entre els seus objectius hi ha promoure la igualtat de gènere en l’àmbit de l’Enginyeria i la difusió de l’enginyeria a la societat i en especial als centres de primària i/o secundària. A més, l’associació treballarà per afavorir la interacció entre estudiantes de diferents disciplines de la Universitat Rovira i Virgili.

La seva junta directiva està formada per estudiantes d’enginyeria de l’ETSE de la URV, però pot incorporar-s’hi qualsevol dona major de 14 anys o persona jurídica que tingui interès en les finalitats de l’associació.

L’ETSE facilitarà a aquesta nova associació un espai perquè pugui desenvolupar la seva activitat al campus. Per contactar amb l’associació, de moment pot fer-se a través de la professora Carme Olivé (carme.olive@urv.cat).