11/05/2022

Es convoca la 2a edició del màster en Tecnologies d’Hidrogen després d’esgotar les places en el seu llançament

S’han obert les inscripcions d’aquest màster interuniversitari que va ocupar les 75 places en la seva primera edició. La URV és una de les universitats que participa en aquest màster, coordinat per la Mondragon Unibertsitatea, al País Basc

Hydrogen energy storage gas tank with solar panels, wind turbine and energy storage container unit in background. 3d rendering.

El màster interuniversitari en Tecnologies d’Hidrogen obre matrícula per a la seva segona edició, que començarà el 14 d’octubre. Després de l’èxit de la seva primera edició, amb 75 persones matriculades i places esgotades, en aquest nou curs s’espera donar continuïtat al programa, consolidant-lo com el gran referent formatiu per al desenvolupament tecnològic d’aquest vector, la gran aposta per a la transició energètica en els propers anys. El 24 de maig, a les 18.30 h, s’oferirà una sessió informativa virtual per donar a conèixer tots els detalls de la nova edició del programa.

El màster en Tecnologies d’Hidrogen tornarà a impartir-se a les seves quatre localitzacions: Bilbao, Barcelona, ​​Tarragona i Saragossa, i oferirà la mateixa oferta de places que l’any passat: 75 en total, distribuïdes de la següent manera: 30 a Bilbao, 15 a Barcelona , 15 a Tarragona i 15 Saragossa. Com a novetat d’aquest any, les classes teòriques passen a impartir-se exclusivament en línia a totes les ubicacions, excepte a Bilbao, on també es podrà seguir de manera presencial.

El programa s’adreça a professionals interessats a formar-se en tecnologies de l’hidrogen i les seves aplicacions, com a responsables de projectes i tècnics d’empreses que estan introduint o prevegin introduir en un futur tecnologies d’hidrogen als seus productes o serveis, professionals del sector industrial o tecnològic interessats en el potencial d’aquest nou vector o empreses proveïdores del sector energètic que vulguin preparar els tècnics per als nous reptes de sostenibilitat del futur.

La primera edició, el màster ha comptat amb perfils tècnics, gestors i de recerca d’empreses del sector energètic i de l’enginyeria, amb titulacions que van des de l’enginyeria civil i industrial, la mecànica, la química, l’energia, les telecomunicacions o l’automoció, entre d’altres, especialitats que contribuiran de manera complementària a la implantació de projectes basats en hidrogen.

Aquest màster, que ha estat dissenyat amb l’experiència en el camp tecnològic i energètic de Repsol-Petronor, està avalat per cinc universitats estatals: Mondragon Unibertsitatea, Universitat del País Basc/Euskal Herriko Unibertsitatea, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de Saragossa, juntament amb sis centres formatius i de recerca més: el Centre Integrat de Formació Professional Somorrostro, l’Institut Comte de Rius de Tarragona, l’Institut Escola del Treball de Barcelona, ​​el Centre Públic Integrat de Formació Professional Piràmide , l’Escola d’Organització Industrial i la Fundació de l’Hidrogen d’Aragó. Aquesta col·laboració sense precedents d’entitats de referència del món industrial, universitari i de formació professional, busca equilibrar els perfils d’enginyeria formats a la universitat i els provinents de la formació professional, accelerant així el desenvolupament efectiu de les tecnologies de l’hidrogen a la indústria.

L’objectiu d’aquest programa formatiu és oferir les competències necessàries perquè l’alumnat sigui capaç de desenvolupar, gestionar i liderar les tecnologies de l’hidrogen i les aplicacions a la indústria, una especialitat alineada amb les estratègies europees de descarbonització. Per això, el programa tornarà a comptar amb un excel·lent quadre docent de reconeguts professionals en actiu de la indústria, així com experts universitaris i de centres tecnològics i de recerca de les dotze entitats impulsores. La seva orientació pràctica és un dels eixos centrals d’aquesta aposta formativa, ja que l’alumnat realitza pràctiques regulars amb paquets de simulació, visites tècniques a empreses, a més de pràctiques obligatòries i presencials al laboratori per testejar els conceptes i les eines analitzades. La formació culmina amb un treball final de màster aplicat a un repte real, amb un l’objectiu de contribuir a l’avenç en els reptes reals de les empreses al camp de les tecnologies d’hidrogen.