14/02/2017

Es debat sobre la vulneració dels drets dels infants en les ruptures de parella

La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia l’Associació Catalana d’Infància Maltractada (ACIM) han organitzat un debat amb més de 80 professionals d'àmbits diversos i estudiants de diferents ensenyaments, sobre la “Vulneració dels Drets dels Infants en les Ruptures Conflictives de Parella”

Un moment del debat sobre

El debat va tenir lloc el dilluns 13 de febrer a l’aula 402 de la Facultat. Els participants eren de sectors professionals i ensenyaments com el dret, el treball social, l’educació social, l’educació en general i la salut mental. Després d’una presentació, a càrrec de Maria Eulàlia Palau d’ACIM, dels resultats de l’estudi que es va treballar el curs passat sobre la mateixa temàtica a tot Catalunya, es va oferir una taula rodona amb una experta de l’àmbit de l’educació, Fina Masip: un de l’àmbit social, Lluís Canals; un de l’àmbit del Dret, Jesús del Cacho, i dos de l’àmbit de la Salut, Dina Martínez i Albert Torres.

Després es va generar un debat molt interessant amb l’anàlisi de les situacions que es creen dins d’una relació de ruptura en una parella i com afecta als infants i/o adolescents que es troben immersos en aquestes situacions, moltes vegades violentes i agressives, entre la parella i amb els propis fills i filles.

Es va ressaltar la necessitat de tenir protocols d’actuació molt més clars en cada àmbit i la importància de poder coordinar tots els serveis en favor de la integritat dels nois i els seus drets. Cal continuar buscant espais de debat entre tots els professionals implicats dins d’aquests processos, ja que el fet de conèixer tots els àmbits facilitarà una millor actuació professional vers els infants.

La responsable de l’activitat va ser la professora Conxa Torres, representant del centre a l’Associació Catalana d’Infància Maltractada.