30/06/2021
L’estudiant Anna Agràs guanya la quarta edició del Premi Magda Medir-ESSITY
El premi reconeix el o la millor estudiant de Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris
El premi reconeix el o la millor estudiant de Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris
L’estudiant del grau d’Enginyeria Química Anna Agràs és la guanyadora del premi Magda Medir – Essity, que es va lliurar el 22 de juny. Es tracta de la quarta edició d’aquest premi, que reconeix el o la millor estudiant de l’assignatura optativa de quart curs Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris de la Universitat Rovira i Virgili.
L’estudiant guanyadora ha estat escollida pels professors de Pràctiques de Lideratge d’Equips i per mànagers de l’empresa Essity. Durant l’any acadèmic han pogut fer pràctiques com a líders d’equips de projecte formats per estudiants de primer curs, on han tingut l’oportunitat de prestar serveis reals a persones reals, amb resultats tangibles.
A més a més, durant aquesta experiència els estudiants de quart reben la formació i el coaching personal (diari personal i CliftonStrengths, entre d’altres) per desenvolupar la seva millor versió en els seus respectius rols i adquirir informació valuosa per dirigir les seves carreres professionals amb una formació pràctica, que té en compte les necessitats reals de les empreses i de la gestió d’equips, un dels aspectes més demandats en moltes de les posicions de lideratge de les companyies.
L’acte de lliurament s’ha fet per segon any a través de videoconferència a causa de les restriccions per la COVID-19 i va presidir-lo la directora de l’Escola Tècnica Superior de Enginyeria Química (ETSEQ) de la URV, Montse Ferrando. Joan Ramon Alabart, coordinador de l’assignatura, va explicar que “el projecte integrat és un repte i una oportunitat per als estudiants de darrer curs perquè els permet comprovar quins aspectes del rol de líder se’ls dona bé i amb quins pateixen, o bé si gaudeixen més en d’altres rols, com el d’experts. I tot en un entorn acadèmic, de seguretat, de manera que quan estiguin treballant a l’empresa ja sàpiguen si volen assumir un càrrec de direcció”.
“L’assignatura ajuda els estudiants a desenvolupar la capacitat de lideratge, conèixer-se millor a ells mateixos, transformar els seus talents en fortaleses i preparar-se per assolir reptes”, apunta Alabart. És el cas d’Anna Agràs, que “ha crescut molt amb l’experiència; ha estat transformadora”, conclou el coordinador.
L’acte també ha comptat amb la professora que dona nom al premi, Magda Medir, i Pere Marc Franquet, responsable de Millora Continua d’Essity Iberia. Franquet va destacar la importància del capital humà per a les organitzacions: “Només podem arribar a ser la referència com a organització a través del clar convenciment en el nostre capital humà, el seu talent i el seu lideratge com a individus i com a part d’un gran equip. És per això que és fonamental per a nosaltres donar suport a iniciatives com aquesta i el suport necessari als alumnes en la gestió d’equips com el pilar nuclear del seu creixement professional”.
A més de donar l’enhorabona a la guanyadora, Anna Agràs, Franquet va felicitar especialment a l’estudiant finalista, Montserrat Alba, com també a la resta d’integrants de l’assignatura de Pràctiques de Lideratge d’equips: “Tots són mereixedors d’aquest reconeixement”.