30/06/2021

L’estudiant Anna Agràs guanya la quarta edició del Premi Magda Medir-ESSITY

El premi reconeix el o la millor estudiant de Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris

L'estudiant Anna Agràs, al centre de la imatge, entre Pere Marc Franquet, i Ada Ollé, d'Essity, després del lliurament del premi aquest 29 de juny.

L’estudiant del grau d’Enginyeria Química Anna Agràs és la guanyadora del premi Magda Medir – Essity, que es va lliurar el 22 de juny. Es tracta de la quarta edició d’aquest premi, que reconeix el o la millor estudiant de l’assignatura optativa de quart curs Pràctiques de Lideratge d’Equips dels graus d’Enginyeria Química i d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris de la Universitat Rovira i Virgili.

L’estudiant guanyadora ha estat escollida pels professors de Pràctiques de Lideratge d’Equips i per mànagers de l’empresa Essity. Durant l’any acadèmic han pogut fer pràctiques com a líders d’equips de projecte formats per estudiants de primer curs, on han tingut l’oportunitat de prestar serveis reals a persones reals, amb resultats tangibles.

A més a més, durant aquesta experiència els estudiants de quart reben la formació i el coaching personal (diari personal i CliftonStrengths, entre d’altres) per desenvolupar la seva millor versió en els seus respectius rols i adquirir informació valuosa per dirigir les seves carreres professionals amb una formació pràctica, que té en compte les necessitats reals de les empreses i de la gestió d’equips, un dels aspectes més demandats en moltes de les posicions de lideratge de les companyies.

Estudiants de primer liderats per Anna Agràs.

L’acte de lliurament s’ha fet per segon any a través de videoconferència a causa de les restriccions per la COVID-19 i va presidir-lo la directora de l’Escola Tècnica Superior de Enginyeria Química (ETSEQ) de la URV, Montse Ferrando. Joan Ramon Alabart, coordinador de l’assignatura, va explicar que “el projecte integrat és un repte i una oportunitat per als estudiants de darrer curs perquè els permet comprovar quins aspectes del rol de líder se’ls dona bé i amb quins pateixen, o bé si gaudeixen més en d’altres rols, com el d’experts. I tot en un entorn acadèmic, de seguretat, de manera que quan estiguin treballant a l’empresa ja sàpiguen si volen assumir un càrrec de direcció”.

“L’assignatura ajuda els estudiants a desenvolupar la capacitat de lideratge, conèixer-se millor a ells mateixos, transformar els seus talents en fortaleses i preparar-se per assolir reptes”, apunta Alabart. És el cas d’Anna Agràs, que “ha crescut molt amb l’experiència; ha estat transformadora”, conclou el coordinador.

L’acte també ha comptat amb la professora que dona nom al premi, Magda Medir, i Pere Marc Franquet, responsable de Millora Continua d’Essity Iberia. Franquet va destacar la importància del capital humà per a les organitzacions: “Només podem arribar a ser la referència com a organització a través del clar convenciment en el nostre capital humà, el seu talent i el seu lideratge com a individus i com a part d’un gran equip. És per això que és fonamental per a nosaltres donar suport a iniciatives com aquesta i el suport necessari als alumnes en la gestió d’equips com el pilar nuclear del seu creixement professional”.

A més de donar l’enhorabona a la guanyadora, Anna Agràs, Franquet va felicitar especialment a l’estudiant finalista, Montserrat Alba, com també a la resta d’integrants de l’assignatura de Pràctiques de Lideratge d’equips: “Tots són mereixedors d’aquest reconeixement”.